Version 1 de 77 (2007-09-28 à 2008-04-02) a été soumis avant l'entrée en vigueur de la Loi sur le lobbying, le 2 juillet 2008. En raison d'exigences de renseignements différents à ce moment-là, l'enregistrement est présenté sous le format suivant.
Organisation : |
FÉDÉRATION CANADIENNE DES MUNICIPALITÉS / FEDERATION OF CANADIAN MUNICIPALITIES
24 Clarence Street Ottawa, ON K1N 5P3 Canada |
||||||||||
Numéro de téléphone : | 613-907-6324 | ||||||||||
Numéro de fax : | 613-241-7440 | ||||||||||
Nom et poste de l'agent responsable pendant la période de cet enregistrement : | Brock Carlton, Chief Executive Officer | ||||||||||
Description des activités de l'organisation : | The Federation of Canadian Municipalities (FCM) has been recognized since 1901 as the national voice of municipal governments. It is dedicated to improving the quality of life in canadian communities. FCM represents the interests of all municipalities on policy and program matters within federal jurisdiction. Municipal governments constituting FCM's membership represent more than 25 million canadians. FCM members include Canada's largest cities, small urban and rural communities and the 18 major provincial and territorial municipal associations. Municipal leaders from all parts of Canada assemble annually to establish FCM policy on key issues. The National Board of Directors meets quarterly to review policy and program matters. | ||||||||||
Membres ou types de membres de l'organisation. : | Base fee based on population escalating to $20 to $100 (depending on the population) plus 11.6 cents per capita. Municipal members: full voting rights and FCM publications for all members of council and all senior administrators. FCM publications to senior administrators. Affiliate members: comprise 18 provincial / territorial / municipal associations with a $1,255 annual fee. Corporate partners: private enterprises, $1,000 annually. Non-profit organizations: $500 annually. | ||||||||||
L'organisation a-t-elle été financée en tout ou en partie par une institution gouvernementale domestique ou étrangère au cours du dernier exercice financier complet? | Oui | ||||||||||
Date de la fin du dernier exercice financier complet de l'organisation : | 2007-03-31 | ||||||||||
|
Nom : | Tess Ackland |
Titre du poste : | Policy and Research Analyst |
Charges publiques occupées : | Oui |
Nom : | Dallas Alderson |
Titre du poste : | Policy Analyst |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Joshua Bates |
Titre du poste : | Policy Analyst - PACD |
Charges publiques occupées : | Oui |
Nom : | Massimo Bergamini |
Titre du poste : | Director - Policy, Advocacy and Communications Department (PACD) |
Charges publiques occupées : | Oui |
Nom : | Michael Buda |
Titre du poste : | Acting Deputy Director, Policy |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Brock Carlton |
Titre du poste : | Chief Executive Officer |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Susan Irwin |
Titre du poste : | Senior Policy Analyst |
Charges publiques occupées : | Oui |
Nom : | Tim Kehoe |
Titre du poste : | Acting Director, International Centre for Municipal Development |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | André Lambert |
Titre du poste : | Acting Director, Centre for Sustainable Community Development |
Charges publiques occupées : | Oui |
Nom : | Joanne MacDonald |
Titre du poste : | Communications Officer |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Gabriel Miller |
Titre du poste : | Senior Policy Analyst - PACD |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Mary Jane Roberts |
Titre du poste : | Senior Policy Analyst |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Richard Smith |
Titre du poste : | Senior Policy and Network Analyst |
Charges publiques occupées : | Oui |
Institutions fédérales qui ont été ou seront consultées au cours de l'engagement. : | Affaires autochtones et Développement du Nord Canada, Affaires étrangères et Commerce international Canada (MAECIC), Agence canadienne de développement international (ACDI), Agence de promotion économique du Canada atlantique (APECA), Agriculture et Agroalimentaire Canada (AAC), Bureau de la sécurité des transports du Canada (BST), Bureau du Conseil privé (BCP), Bureau fédéral de développement régional (Québec) (BFDR[Q]), Bureau fédéral examen évaluation environnemental (BFEEE), Cabinet du Premier ministre (CPM), Canadian Mortgage and Housing Corporation, Citoyenneté et Immigration Canada, Commissaire à l'information et à la protection de la vie privée (CIPVP), Commission de l'immigration et du statut de réfugié du Canada (CISR), Commission de la fonction publique du Canada (CFP), Commission de révision des marchés publics (CRMP), Commission des relations de travail dans la fonction publique (CRTFP), Conseil de contrôle des renseignements relatifs aux matières dangereuses (CCRMD), Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes (CRTC), Conseil de recherches en sciences humaines (CRSH), Conseil de recherches en sciences naturelles et en génie (CRSNG), Conseil des produits agricoles du Canada (CPAC), Conseil national de recherches (CNRC), Défense nationale (MDN), Députés de la Chambre des communes, Développement des ressources humaines Canada (DRHC), Diversification de l'économie de l'Ouest Canada (DEO), Environnement Canada, Finances Canada (FIN), Gendarmerie royale du Canada (GRC), Industrie Canada, Justice Canada (JC), Office du transport du grain (OTG), Office national de l'énergie (ONÉ), Office national des transports (ONT), Office national du film (ONF), Partenariat technologie Canada (PTC), Patrimoine canadien (PCH), Pêches et Océans Canada (MPO), Ressources naturelles Canada (RNCan), Revenu Canada (RC), Santé Canada (SC), Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada (SCT), Sécurité publique et Protection civile Canada (SPPCC), Sénat du Canada, Service Canada (ServCan), Service correctionnel du Canada (SCC), Solliciteur général Canada (SGC), Statistique Canada (StatCan), Status of Women, Transports Canada (TC), Travaux publics et Services gouvernementaux Canada, Tribunal canadien des droits de la personne (TCDP), Tribunal de la concurrence (TC) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Techniques de communication déjà utilisées ou qui seront utilisées au cours de l'engagement :
|
Appels téléphoniques, Autres types : Interviews, Communications informelles, Communications écrites, en format papier ou électronique, Présentations, Réunions | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objet : Sujets de préoccupation : | Affaires autochtones, Agriculture, Arts et culture, Broadband, Commerce intérieur, Commerce international, Community safety and crime prevention, Développement régional, Emergency preparedness, Énergie, Environnement, Foresterie, Homelessness, Housing and neighbourhood development, Immigration, Impôts et finances, Industrie, Infrastructure, Institutions financières, Justice et application des lois, Marchés publics, Mines, Pêches, Propriété intellectuelle, Public health, Radiodiffusion, Relations internationales, Remote and Northern Affairs, Rural, Santé, Sciences et technologies, Sports, Télécommunications, Tourisme, Transports, Travail | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objets poursuivis : Renseignements rétrospectifs : | 1) Rural, remote and northern municipal issues: mitigating the impacts of, and seeking resolution to ensure that infrastructure funding in rural, remote and northern communities is delivered appropriate to the local context; Economic development issues; 2) INFRASTRUCTURE FUNDING - LONG TERM, SUSTAINABLE PROGRAMS3) FINANCE - FISCAL IMBALANCE AND PRE-BUDGET CONSULTATIONS4) ensure universal broadband access throughout all Canadian communities5) Transportation - RAIL, AIRPORTS AND PORTS - municipal/railway proximity issues and guidelines urban transit6) work with the department of Citizenship and Immigration Canada to recognize that municipal governments are partners and need to be consulted on immigration and refugee issues7) improve Canada-US relations through work with International Trade Canada and Industry Canada in trade promotion at the grassroots.8) Community safety and crime prevention issues: community corrections; national policing; emergency preparedness and security measures; policies and programs relating to crime prevention based on community participation and social development. 9) Municipal-aboriginal relations issues: resources to meet the needs of the aboriginal population living in municipalities; municipal consultation and communication regarding land management issues, include additions to reserve. 10) Social infrastructure: expanded and better-focused federal and provincial/territorial efforts on housing and homelessness; improved resources for municipal social infrastructure development. 11) Environmental issues & sustainable development: green municipal fund, sustainable development 12) International municipal development: Canadian International Development Agency (CIDA) -funded programs overseas in various countries in Africa, Latin America, Asia, providing technical assistance to local governments and national associations of local government; Canadian foreign policy | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objets poursuivis : Renseignements prospectifs : | 1) Municipal finance and intergovernmental arrangements: revenue sharing with the federal and provincial governments; improvements to the payments in lieu of taxes (PILTs) system; federal / municipal tax issues; intergovernmental partnerships.2) Community safety and crime prevention: community-based crime prevention including crime prevention through social development; community corrections; national/contract policing; national and municipal drug strategies.3) emergency management and security measures; 4) Social development: expanded federal and provincial/territorial efforts and resources on housing, homelessness, social infrastructure, immigration, municipal/aboriginal services and adjacent community issues; community safety/crime/drug issues, arts, culture and heritage and social development; women's participation and inclusion in municipal politics; identify new indicators and expand the quality of life reporting system. 5) Rural, remote and northern municipal issues: mitigating the impacts of, and seeking resolution to, trade irritants effecting rural, remote and northern communities; ensure that infrastructure funding in rural, remote and northern communities is delivered appropriate to the local context; development and implementation of the northern strategy in the three territories. 6) Environmental issues and sustainable development: best practices in water management, watershed planning, wastewater, and stormwater; promote brownfield redevelopment, greenhouse gas (ghg) reductions; urban forest management and stewardship. Support capacity building for sustainable community planning. 7) Municipal infrastructure and transportation policy: municipal/railway proximity issues and guidelines urban transit; ensure small airports are financially viable8) TELECOMMUNICATIONS AND TECHNOLOGY: ensure universal broadband access throughout all Canadian communities; seek changes to antenna tower policies; policy changes to municipal rights-of-ways. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Détails sur l'objet indiqué
|
Ceci est le nom de l'agent responsable tel qu'indiqué dans l'enregistrement le plus récent de l'entreprise ou de l'organisation.
Nom | De | à |
---|---|---|
FEDERATION OF CANADIAN MUNICIPALITIES/FÉDÉRATION CANADIENNE DES MUNICIPALITÉS | 2024-04-01 | actuel |
FEDERATION OF CANADIAN MUNICIPALITIES/FÉDÉRATION CANADIENNE DES MUNICIPALITÉS | 2008-07-31 | 2024-04-01 |
Nom de l'agent responsable | De (aaaa-mm-jj) | À (aaaa-mm-jj) |
---|---|---|
Carole Saab | 2020-06-22 | Actuel |
Brock Carlton | 2007-09-28 | 2020-06-22 |
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.