Objets | Détails | Catégories |
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Développement économique, Santé, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Allow direct access to federal funding for academic healthcare organizations (healthcare delivery organizations, research institutes and health authorities).
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Politique ou Programme
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Affaires autochtones, Bilinguisme/Langues officielles, Budget, Climat, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Immigration, Infrastructure, Travail, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Create a more equitable, diverse, inclusive and representative health system that reflects the Canadian population and serves the needs of all Canadians.
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Politique ou Programme
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Budget, Développement économique, Relations fédérales-provinciales, Santé, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Federal role in the health system as it relates to the use of federal spending power and the achievement of national objectives.
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Subvention, Contribution ou autre avantage financier
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Budget, Développement économique, Santé, Infrastructure, Propriété intellectuelle, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Funding, policies and programs related to clinical trials, medications/drugs and medical devices.
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Politique ou Programme
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Budget, Climat, Énergie, Environnement, Santé, Infrastructure, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Funding and programs to improve healthcare infrastructure energy efficiency and climate and pandemic resiliency.
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Politique ou Programme
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Budget, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Infrastructure, Propriété intellectuelle, Sécurité nationale/sécurité, Vie privée et Accès à l'information, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Funding and programs to support virtual care, digital health, and cybersecurity in the health sector.
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Politique ou Programme
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Budget, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Infrastructure, Sécurité nationale/sécurité, Vie privée et Accès à l'information, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Funding for cybersecurity resiliency and standards in the health sector.
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Subvention, Contribution ou autre avantage financier
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Affaires autochtones, Budget, Emploi et formation, Santé, Infrastructure, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Health services to populations falling under federal jurisdiction, like veterans and Indigenous peoples.
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Politique ou Programme
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Affaires autochtones, Bilinguisme/Langues officielles, Budget, Développement économique, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Immigration, Infrastructure, Travail, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Implement a national health human resources strategy to address staffing shortages and inadequate level of primary care providers and improve working conditions in the health system.
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Politique ou Programme
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Budget, Relations fédérales-provinciales, Santé, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Implement a national pharmacare program as per recommendations made by the Advisory Council on the Implementation of National Pharmacare.
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Politique ou Programme
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Affaires autochtones, Budget, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Logement, Infrastructure, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Implement measures and funding to prevent opioid addiction and overdoses, and to improve access to and implementation of appropriate harm reduction programs and treatments.
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Politique ou Programme
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Budget, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Logement, Infrastructure, Travail, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Implement national standards for long-term care.
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Politique ou Programme
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Budget, Développement économique, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Industrie, Infrastructure, Propriété intellectuelle, Recherche et développement, Sciences et technologies, Petites entreprises, Impôts et finances
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Implement recommendations from the Industry Strategy Council's "Restart, recover, and reimagine prosperity for all Canadians" report, including policy and program changes and increasing investments in the health and biosciences sector.
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Politique ou Programme
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Budget, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Infrastructure, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Improve access and quality of palliative care.
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Politique ou Programme
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Affaires autochtones, Budget, Éducation, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Infrastructure, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Improve Indigenous health services and access to care for Indigenous people, and continue to act on Truth and Reconciliation Commission recommendations.
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Politique ou Programme
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Budget, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Infrastructure, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Improve the delivery of older adult care in Canada, including a shift to providing more home and community care and creating communities that allow for healthy aging.
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Politique ou Programme
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Budget, Relations fédérales-provinciales, Santé, Infrastructure, Propriété intellectuelle, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Increase funding to modernize critical physical and digital health infrastructure to support the delivery of health services and health research and innovation.
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Subvention, Contribution ou autre avantage financier
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Budget, Développement économique, Emploi et formation, Santé, Industrie, Infrastructure, Propriété intellectuelle, Recherche et développement, Sciences et technologies, Petites entreprises, Impôts et finances
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Increase investment and access to funding for health research, innovation, knowledge translation and commercialization.
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Subvention, Contribution ou autre avantage financier
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Affaires autochtones, Budget, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Infrastructure, Travail, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Mental health and well-being support and services for the health workforce and Canadian public.
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Politique ou Programme
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Budget, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Santé, Infrastructure, Recherche et développement, Sciences et technologies, Impôts et finances
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Strengthen the Canada Health Transfer and Canada Social Transfer including through increased transfers to provinces and territories.
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Subvention, Contribution ou autre avantage financier
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HealthCareCAN is the national voice of Canada’s hospitals, healthcare organizations and health research institutes. As a pan-Canadian, non-partisan association representing organizations in the health sector, HealthCareCAN advocates for health research and innovation and for enhanced access to high-quality health services for Canadians.
Paul-Émile Cloutier, President and Chief Executive Officer (CEO)
Date de la fin du dernier exercice financier complet : 2023-12-31
Institution gouvernementale | Financement reçu au cours du dernier exercice financier | Financement attendu pendant l'exercice financier en cours |
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Sécurité publique Canada (SP) | 134 000,00 $ | Non |
Adresse :
17 YORK STREET
Suite 100
OTTAWA, ON K1N 5S7
Canada
Numéro de téléphone :
613-241-8005
Poste
202
Numéro de fax :
613-241-5055
Ceci est le nom de l'agent responsable tel qu'indiqué dans l'enregistrement le plus récent de l'entreprise ou de l'organisation.
Nom | De | à |
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HealthCareCAN/SoinsSantéCAN | 2024-04-01 | actuel |
HealthCareCAN/SoinsSantéCAN | 2014-06-12 | 2024-04-01 |
Canadian Healthcare Association/Association canadienne des soins de santé | 2009-01-15 | 2014-06-12 |
Nom de l'agent responsable | De (aaaa-mm-jj) | À (aaaa-mm-jj) |
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Paul-Émile Cloutier | 2017-06-15 | Actuel |
WILLIAM THOLL | 2014-03-17 | 2017-06-15 |
Phil Dresch | 2013-01-07 | 2014-03-17 |
Pamela Fralick | 2008-02-14 | 2013-01-07 |
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.