Financement public reçu ou Financement attendu pendant l'année financière en cours
Non
Relations d'affaires
L’Association Canadienne des Radiodiffuseurs/Canadian Association of Broadcasters n'est pas une filiale d'une société mère.
L’Association Canadienne des Radiodiffuseurs/Canadian Association of Broadcasters n'est pas une coalition.
Bénéficiaires des activités de lobbying
Les activités de L’Association Canadienne des Radiodiffuseurs/Canadian Association of Broadcasters ne sont pas contrôlées ou dirigées par une autre personne morale ou physique ou par une organisation, qui est directement intéressée au résultat de cet engagement.
L’Association Canadienne des Radiodiffuseurs/Canadian Association of Broadcasters ne possède aucune filiale qui pourrait être directement intéressée au résultat de l'engagement
Quel est l'objet des activités de lobbying?
Objets
Arts et culture
Développement économique
Industrie
Propriété intellectuelle
Radiodiffusion
Travail
Détails sur l'objet
Politique ou Programme
Engaging policymakers on the government's draft guidelines to update Health Canada's Safety Code 6 to reflect industry experience and compliance with radio frequency exposure limits.
Raising awareness of the value of local news and building support for Canadian newsrooms through policies such as news remuneration.
Proposition législative, Projet de loi ou résolution
Engaging policymakers on C11 (An Act to amend the Broadcasting Act and to make related and consequential amendments to other Acts) and C18 (An Act respecting online communications platforms that make news content available to persons in Canada), as well as the regulation of online harms.
Presenting various potential amendments to Bill C-252 (An Act to amend the Food and Drugs Act) to reflect the reality of advertising in Canada.
Review of the Copyright Act. Communicating to public office holders with respect to the potential impact on the broadcasting sector as a result of changes of the framework for copyright in Canada.
Proposition législative, Projet de loi ou résolution, Subvention, Contribution ou autre avantage financier
Reflecting the financial implications for the broadcasting industry in Budget 2024's proposed measures. Proposing to eliminate the tax-deductibility of advertising purchased on foreign-owned, internet-delivered media sites and services. Extension of the journalism labour tax credit to broadcast newsrooms and government advertising spending.
Subvention, Contribution ou autre avantage financier
Extension of the Canadian journalism labour tax credit
Détails sur l'objet dans les versions précédentes
Proposition législative, Projet de loi ou résolution
Engaging policymakers on proposed legislation to amend the Broadcasting Act, as well as the regulation of online harms and online news renumeration.
Navigating the financial implications for the broadcasting industry in Budget 2023.
Presenting various potential amendments to Bill C-252 to reflect the reality of advertising in Canada.
Reflecting the financial implications for the broadcasting industry in Budget 2024's proposed measures. Proposing to eliminate the tax-deductibility of advertising purchased on foreign-owned, internet-delivered media sites and services.
Qui fait l'objet de lobbying?
Institutions gouvernementales
Cabinet du Premier ministre (CPM)
Chambre des communes
Innovation, Sciences et Développement économique Canada (ISDE)
Patrimoine canadien (PCH)
Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada (SCT)
Sénat du Canada
Techniques de communication
Techniques de communication déjà utilisées ou qui seront utilisées au cours de l'engagement :