Financement public reçu ou Financement attendu pendant l'année financière en cours
Non
Relations d'affaires
’Association Canadienne des Radiodiffuseurs/Canadian Association of Broadcasters n'est pas une filiale d'une société mère.
’Association Canadienne des Radiodiffuseurs/Canadian Association of Broadcasters n'est pas une coalition.
Bénéficiaires des activités de lobbying
Les activités de ’Association Canadienne des Radiodiffuseurs/Canadian Association of Broadcasters ne sont pas contrôlées ou dirigées par une autre personne morale ou physique ou par une organisation, qui est directement intéressée au résultat de cet engagement.
’Association Canadienne des Radiodiffuseurs/Canadian Association of Broadcasters ne possède aucune filiale qui pourrait être directement intéressée au résultat de l'engagement
Quel est l'objet des activités de lobbying?
Objets
Arts et culture
Développement économique
Industrie
Propriété intellectuelle
Radiodiffusion
Travail
Détails sur l'objet
Politique ou Programme
Raising awareness of the value of local news and building support for Canadian newsrooms through policies such as news remuneration.
Seeking input and providing feedback on any relevant policy changes affecting Canadian broadcasters.
Proposition législative, Projet de loi ou résolution
Engaging policymakers on C11, An Act to amend the Broadcasting Act, and C18, An Act respecting online communications platforms that make news content available to persons in Canada as well as the regulation of online harms.
Engaging policymakers on proposed legislation to amend the Food and Drugs Act regulating marketing towards children.
Engaging policymakers on the government's draft guidelines to update Health Canada's Safety Code 6 to reflect industry experience and compliance with radio frequency exposure limits.
Presenting various potential amendments to Bill C-252 to reflect the reality of advertising in Canada.
Reflecting the financial implications for the broadcasting industry in Budget 2024's proposed measures. Proposing to eliminate the tax-deductibility of advertising purchased on foreign-owned, internet-delivered media sites and services.
Subvention, Contribution ou autre avantage financier
Proposing that government extend the Canadian journalism labour tax credit to broadcast news organizations.
Détails sur l'objet dans les versions précédentes
Proposition législative, Projet de loi ou résolution
Engaging policymakers on proposed legislation to amend the Broadcasting Act, as well as the regulation of online harms and news remuneration.
Navigating the financial implications for the broadcasting industry in Budget 2023.
Subvention, Contribution ou autre avantage financier
Regulatory relief funding for broadcasters in response to the crisis facing local radio and television stations, including the elimination of Part II fees.
Qui fait l'objet de lobbying?
Institutions gouvernementales
Chambre des communes
Finances Canada (FIN)
Innovation, Sciences et Développement économique Canada (ISDE)
Patrimoine canadien (PCH)
Santé Canada (SC)
Sénat du Canada
Techniques de communication
Techniques de communication déjà utilisées ou qui seront utilisées au cours de l'engagement :