Sommaire de 12 mois d'activités de lobbying -
Lobbyistes-conseils
Association de l'industrie touristique du Canada (AITC)/Tourism Industry Association of Canada (TIAC) / Nick Hautamaki,
Lobbyiste-conseil
Sommaire de l'enregistrement
Inactifs
-
Activité terminée le :
2023-06-27
Qui fait du lobbying?
Association de l'industrie touristique du Canada (AITC)/Tourism Industry Association of Canada (TIAC)
(Adresse et représentant du client)
Financement public reçu ou Financement attendu pendant l'année financière en cours
Non
Relations d'affaires
Association de l'industrie touristique du Canada (AITC)/Tourism Industry Association of Canada (TIAC) n'est pas une filiale d'une société mère.
Association de l'industrie touristique du Canada (AITC)/Tourism Industry Association of Canada (TIAC) n'est pas une coalition.
Bénéficiaires des activités de lobbying
Les activités de Association de l'industrie touristique du Canada (AITC)/Tourism Industry Association of Canada (TIAC) ne sont pas contrôlées ou dirigées par une autre personne morale ou physique ou par une organisation, qui est directement intéressée au résultat de cet engagement.
Association de l'industrie touristique du Canada (AITC)/Tourism Industry Association of Canada (TIAC) ne possède aucune filiale qui pourrait être directement intéressée au résultat de l'engagement
Quel est l'objet des activités de lobbying?
Objets
Affaires autochtones
Arts et culture
Emploi et formation
Environnement
Immigration
Impôts et finances
Industrie
Infrastructure
Petites entreprises
Pêches
Questions touchant les consommateurs
Relations internationales
Santé
Sports
Tourisme
Transports
Travail
Détails sur l'objet
Politique ou Programme
Employment/Immigration – TIAC advocates for a permanent-residency path as a part of the Temporary Foreign Worker Program, and an industry focused Municipal Nominee Program
Immigration - Modernizing Canada's visitor visa process in order to meet international demand for travel to Canada. These initiatives include reinvestment of visa processing fees into increased capacity, expanding transfer without visa, augmenting the Visa Application Centre ("VAC") network into new priority source markets and utilizing electronic travel authority as an alternative visa stream for lower-risk countries
Transportation – TIAC advocates for the reduction and elimination of fees related to air travel including airport rents and CATSA fees paid for by travellers
Politique ou Programme, Règlement
Regulations and policies in regards to marine mammals and waterways
Regulations and policies in regards to the Temporary Foreign Worker Program
Politique ou Programme, Subvention, Contribution ou autre avantage financier
A Tax Incentive Program as it pertains to inbound leisure travel to Canada. This program provides GST relief to volume leisure tour groups and meetings and conventions being held in Canada.
Coronavirus (COVID-19) Pandemic - Seeking changes on EI reform and other policy and support measures during the pandemic. Ensuring access to financial impact measures for its members. Expansion of the RRRF funding program for tourism businesses. Monitoring developments and assessing impacts on members. Advocating for the implementation of a Canadian Travel Incentive Program to encourage domestic travel recovery.
Federal Tourism Strategy – supports government initiatives toward industry growth
TIAC is seeking a well-funded and balanced national tourism marketing agency and will continue to work with the government to ensure that Canada's marketing efforts in mature and emerging markets are adequately funded, including co-investments with industry, and that campaigns are aligned with industry priorities.
Règlement
TIAC will work to improve Canada's competitiveness of Canada's aviation sector and the important role it serves in economic development and job creation. TIAC supports efforts to expand the number and scope of Canada's air liberalization agreements however Canada's ability to attract international business and leisure travellers is impeded, in part, by the layers of taxes, fees and levies imposed on the traveling public. TIAC is working to reform Canada's aviation cost structure.
Qui fait l'objet de lobbying?
Institutions gouvernementales
Administration canadienne de la sûreté du transport aérien (ACSTA)
Affaires mondiales Canada (AMC)
Agence canadienne de développement économique du Nord (CanNor)
Agence de la santé publique du Canada (ASPC)
Agence de promotion économique du Canada atlantique (APECA)
Agence des services frontaliers du Canada (ASFC)
Agence du revenu du Canada (ARC)
Agence fédérale de développement économique pour le Nord de l'Ontario
Agence fédérale de développement économique pour le Sud de l'Ontario (FedDev)
Banque du Canada
Bureau du Conseil privé (BCP)
Cabinet du Premier ministre (CPM)
Chambre des communes
Commission canadienne du tourisme (CCT)
Développement économique Canada pour le Pacifique (PacifiCan)
Développement économique Canada pour les Prairies (PrairiesCan)
Développement économique Canada pour les régions du Québec
Développement économique et des Langues officielles
Emploi et Développement social Canada (EDSC)
Environnement et Changement climatique Canada (ECCC)
Finances Canada (FIN)
Immigration, Réfugiés et Citoyenneté Canada (IRCC)
Infrastructure Canada (INFC)
Innovation, Sciences et Développement économique Canada (ISDE)
Justice Canada (JC)
Parcs Canada (PC)
Patrimoine canadien (PCH)
Relations Couronne-Autochtones et Affaires du Nord Canada (RCAANC)
Ressources naturelles Canada (RNCan)
Santé Canada (SC)
Secrétariat des affaires intergouvernementales (AIG)
Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada (SCT)
Services aux Autochtones Canada (SAC)
Statistique Canada (StatCan)
Sécurité publique Canada (SP)
Sénat du Canada
Transports Canada (TC)
Techniques de communication
Techniques de communication déjà utilisées ou qui seront utilisées au cours de l'engagement :