Imagine Canada is a federally-incorporated not-for-profit corporation and a registered charity. Imagine Canada is a national intermediary organization drawing its membership from all 10 provinces and three territories, with offices in Toronto, Ottawa and Calgary and employing approximately 25 staff. It is mandated to foster effective and sustainable charitable and non-profit organizations. Imagine Canada's goals are, broadly, to improve contributions to community from all sectors of society, to strengthen individual charities and non-profit organizations and to promote trust and collaboration among those working to build community. Its activities include promoting public policy and a regulatory environment that is supportive of the work of the charitable and non-profit sector, researching issues related to the sector, encouraging corporate community contributions, and providing resources and tools to enhance the capacity of sector organizations.
Bruce MacDonald, President and Chief Executive Officer
Date de la fin du dernier exercice financier complet : 2013-12-31
Institution gouvernementale | Financement reçu au cours du dernier exercice financier | Financement attendu pendant l'exercice financier en cours |
---|---|---|
Ontario Ministry of Citizenship and Immigration | 173 622,00 $ | Oui |
Ontario Trillium Foundation | 75 000,00 $ | Oui |
Adresse :
130 Albert Street
Suite 1705
Ottawa, ON K1P 5G4
Canada
Numéro de téléphone :
416-597-2293
Ceci est le nom de l'agent responsable tel qu'indiqué dans l'enregistrement le plus récent de l'entreprise ou de l'organisation.
Nom | De | à |
---|---|---|
Imagine Canada | 2024-05-17 | actuel |
Imagine Canada | 2010-03-19 | 2024-05-17 |
Nom de l'agent responsable | De (aaaa-mm-jj) | À (aaaa-mm-jj) |
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Bruce MacDonald | 2014-07-14 | Actuel |
MARCEL LAUZIERE | 2010-03-19 | 2014-07-14 |
Georgina Steinsky-Schwartz | 2006-04-06 | 2008-06-04 |
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.
Poste | Période d'occupation | Date du dernier jour d'occupation de la charge publique désignée |
---|---|---|
Bilingual HR Assistant
Public Service Commission of Canada, Regional Office, Regina |
mai 2005 à février 2006 | Pas une charge désignée |
Student Employment Officer
HRSDC, Regional Office, Saskatoon |
mai 2004 à août 2004 | Pas une charge désignée |
Poste | Période d'occupation | Date du dernier jour d'occupation de la charge publique désignée |
---|---|---|
Policy Advisor to the Minister
Indian and Northern Affairs Canada, Minister's Office |
août 1999 à octobre 2000 | Pas une charge désignée |
Legislative Assistant to Robert Nault, MP
Parliament, House of Commons |
septembre 1995 à août 1999 | Pas une charge désignée |
Legislative Assistant to Ron MacDonald, MP
Parliament, House of Commons |
juin 1993 à juillet 1994 | Pas une charge désignée |
Census Commissioner
Statistics Canada, Census Office, London, Ontario |
avril 1991 à juillet 1991 | Pas une charge désignée |
Poste | Période d'occupation | Date du dernier jour d'occupation de la charge publique désignée |
---|---|---|
Assistant Deputy Minister
Natural Resources Canada, Strategic Policy Sector |
2006 à avril 2007 | Pas une charge désignée |
Assistant Deputy Minister
Natural Resources Canada, Canadian Forest Service |
septembre 2003 à 2006 | Pas une charge désignée |
Vice-President
CIDA, Policy |
janvier 2000 à septembre 2003 | Pas une charge désignée |
Commissioner of the Environment and Sustainable Development
Office of the Auditor General of Canada, Commissioner of the Environment and Sustainable Development |
août 1996 à janvier 2000 | Pas une charge désignée |
Assistant Deputy Minister
Environment Canada, Corporate Policy Group |
1992 à septembre 1995 | Pas une charge désignée |
Director General
Environment Canada, Policy Directorate |
1989 à 1991 | Pas une charge désignée |
Director General
Department of Energy, Mines and Resources, Energy Strategy and International Affairs Branch |
mars 1986 à 1989 | Pas une charge désignée |
Deputy Director General
Department of Energy, Mines and Resources, Corporate Development and Economic Analysis Branch |
1982 à juillet 1984 | Pas une charge désignée |
Acting Director General
Department of Energy, Mines and Resources, Special Studies Branch |
1981 à 1982 | Pas une charge désignée |
Chief, Electrical Policy Analysis
Department of Energy, Mines and Resources, Special Studies Branch |
1979 à 1981 | Pas une charge désignée |
Advisor, Economics and the Environment
Environment Canada, Environment Canada |
août 1973 à 1979 | Pas une charge désignée |