Version 10 de 11 (2001-03-23 à 2001-09-12) a été soumis avant l'entrée en vigueur de la Loi sur le lobbying, le 2 juillet 2008. En raison d'exigences de renseignements différents à ce moment-là, l'enregistrement est présenté sous le format suivant.
Organisation : |
L’Institut Canadien des Comptables Agréés / The Canadian Institute of Chartered Accountants
277 WELLINGTON STREET WEST TORONTO, ON M5V 3H2 Canada |
Numéro de téléphone : | 416-204-3222 |
Numéro de fax : | 416-204-3406 |
Nom et poste de l'agent responsable pendant la période de cet enregistrement : | MICHAEL H RAYNER, PRESIDENT |
Description des activités de l'organisation : | THE CANADIAN INSTITUTE OF CHARTERED ACCOUNTANTS (CICA) REPRESENTS A MEMBERSHIP OF MORE THAN 66,000 PROFESSIONAL ACCOUNTANTS IN CANADA. THE CICA SETS ACCOUNTING AND AUDITING STANDARDS FOR BUSINESS, NOT-FOR-PROFIT ORGANIZATIONS AND GOVERNMENT. IT ISSUES CRITERIA OF CONTROL GUIDELINES, PUBLISHES PROFESSIONAL LITERATURE, DEVELOPS CONTINUING EDUCATION PROGRAMS AND REPRESENTS THE CA PROFESSION NATIONALLY AND INTERNATIONALLY. |
Membres ou types de membres de l'organisation. : | THE ORGANIZATION'S MEMBERSHIP IS COMPOSED OF MORE THAN 66,000 CHARTERED ACCOUNTANTS ACROSS CANADA WHO ARE ALSO MEMBERS OF PROVINCIAL INSTITUTES OF CHARTERED ACCOUNTANTS. |
L'organisation a-t-elle été financée en tout ou en partie par une institution gouvernementale domestique ou étrangère au cours du dernier exercice financier complet? | Non |
Nom : | ANNE MARIE QUINN |
Titre du poste : | MANAGER, GOVERNMENT AFFAIRS |
Charges publiques occupées : | S/O. La divulgation de cette information n'était pas une exigence avant le 20 juin 2005. |
Nom : | MICHAEL RAYNER |
Titre du poste : | PRESIDENT |
Charges publiques occupées : | S/O. La divulgation de cette information n'était pas une exigence avant le 20 juin 2005. |
Nom : | CHITRA REDDIN |
Titre du poste : | VICE-PRESIDENT, PUBLIC AFFAIRS |
Charges publiques occupées : | S/O. La divulgation de cette information n'était pas une exigence avant le 20 juin 2005. |
Nom : | GREGORY SHIELDS |
Titre du poste : | DIRECTOR, ASSURANCE SERVICES DEVELOPMENT |
Charges publiques occupées : | S/O. La divulgation de cette information n'était pas une exigence avant le 20 juin 2005. |
Nom : | BRYAN WALKER |
Titre du poste : | PRINCIPAL, ASSURANCE SERVICES DEVELOPMENT |
Charges publiques occupées : | S/O. La divulgation de cette information n'était pas une exigence avant le 20 juin 2005. |
Nom : | ROSS WALKER |
Titre du poste : | CHAIR, NATIONAL LEGAL LIABILITY TASK FORCE |
Charges publiques occupées : | S/O. La divulgation de cette information n'était pas une exigence avant le 20 juin 2005. |
Nom : | PETER WILKINSON |
Titre du poste : | DIRECTOR, GOVERNMENT AFFAIRS |
Charges publiques occupées : | S/O. La divulgation de cette information n'était pas une exigence avant le 20 juin 2005. |
Nom : | CAIRINE WILSON |
Titre du poste : | VICE-PRESIDENT, INNOVATION |
Charges publiques occupées : | S/O. La divulgation de cette information n'était pas une exigence avant le 20 juin 2005. |
Institutions fédérales qui ont été ou seront consultées au cours de l'engagement. : | Affaires étrangères et Commerce international Canada (MAECIC), Conseil canadien des normes (CCN), Développement des ressources humaines Canada (DRHC), Finances Canada (FIN), Industrie Canada, NATIONAL ROUNDTABLE ON THE ENVIRONMENT AND THE ECONOMY, OFFICE OF THE AUDITOR GENERAL, OFFICE OF THE SUPERINTENDENT OF BANKRUPTCY, OFFICE OF THE SUPERINTENDENT OF FINANCIAL INSTITUTIONS, Revenu Canada (RC), Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada (SCT) |
Techniques de communication déjà utilisées ou qui seront utilisées au cours de l'engagement :
|
Appel au grand public, Appels téléphoniques, Communications informelles, Communications écrites, en format papier ou électronique, Présentations, Réunions |
Objet : Sujets de préoccupation : | Commerce intérieur, Commerce international, Éducation, Emploi et formation, Environnement, Impôts et finances, Industrie, Infrastructure, Institutions financières, Justice et application des lois, Petites entreprises, Propriété intellectuelle, Questions touchant les consommateurs |
Objets poursuivis : Renseignements rétrospectifs : | IN THE PREVIOUS SIX MONTHS, THE CICA HAS DEALT WITH THE DEPARTMENT OF INDUSTRY, THE DEPARTMENT OF FINANCE AND THE STANDING SENATE COMMITTEE ON BANKING, TRADE AND COMMERCE ON POSSIBLE AMENDMENTS TO THE CANADA BUSINESS CORPORATIONS ACT. IN CONJUNCTION WITH THE CANADIAN BAR ASSOCIATION THROUGH THE CICA JOINT TAXATION COMMITTEE, REPRESENTATIONS HAVE BEEN MADE TO THE DEPARTMENT OF FINANCE AND TO CANADA CUSTOMS AND REVENUE AGENCY ON AMENDMENTS TO LEGISLATION OR REGULATIONS OF THE INCOME TAX ACT AND ON IMPLEMENTATION ISSUES. ALSO THROUGH THE JOINT TAXATION COMMITTEE, REPRESENTATIONS HAVE BEEN MADE TO THE DEPARTMENT OF FINANCE AND CANADA CUSTOMS AND REVENUE AGENCY REGARDING PROPOSALS FOR CIVIL PENALTIES FOR THIRD PARTIES. |
Objets poursuivis : Renseignements prospectifs : | DURING THE NEXT SIX MONTHS, THE CICA WILL CONTINUE ITS ACTIVITIES WITH INDUSTRY CANADA, THE SENATE BANKING COMMITTEE AND THE HOUSE OF COMMONS STANDING COMMITTEE ON INDUSTRY ON LEGISLATIVE PROPOSALS FOR AMENDMENTS TO THE CBCA LEGISLATION. DURING THE NEXT SIX MONTHS, THE CICA WILL CONTINUE ITS ACTIVITIES WITH THE DEPARTMENT OF FINANCE AND THE STANDING SENATE COMMITTEE ON BANKING, TRADE AND COMMERCE ON FINANCIAL INSTITUTION LEGISLATION. REPRESENTATIONS WILL CONTINUE FROM THE JOINT TAXATION COMMITTEE TO THE DEPT OF FINANCE AND CANADA CUSTOMS AND REVENUE AGENCY IN REGARDS TO CHANGES IN LEGISLATION OR REGULATION TO THE INCOME TAX ACT AND ON IMPLEMENTATION ISSUES. REPRESENTATIONS WILL CONTINUE FROM THE JOINT TAXTION COMMITTEE TO THE DEPARTMENT OF FINANCE AND CANADA CUSTOMS AND REVENUE AGENCY REGARDING GUIDELINES FOR CIVIL PENALTIES FOR THIRD PARTIES. THE CICA WILL MONITOR AND MAY MAKE REPRESENTATION ON POSSIBLE CHANGES TO THE LEGISLATION OR REGULATIONS OF THE AGREEMENT ON INTERNAL TRADE TO DEPT OF HUMAN RESOURCES DEVELOPMENT. THE CICA WILL MEET WITH VARIOUS FEDERAL GOVERNMENT DEPARTMENTS TO MAKE THEM AWARE OF THE CICA WEB TRUST(TM) ASSURANCE SERVICES, AND ASKING THEM TO RECOGNIZE THE VALUE OF THESE SERVICES AS A BASIS FOR DEVELOPING POLICIES/PRACTICES AND SETTING STANDARDS REGARDING ELECTRONIC COMMERCE. |