Le Registre des lobbyistes

Enregistrement - Lobbyistes salariés d'organisations

Association des produits forestiers du Canada / Forest Products Association of Canada / Derek Nighbor, CHIEF EXECUTIVE OFFICER

Données d'enregistrement

Nom de l'organisation : Association des produits forestiers du Canada / Forest Products Association of Canada
Nom de l'agent responsable : Derek Nighbor, CHIEF EXECUTIVE OFFICER 
Historique des changements d'agents responsables
Date de début de l'enregistrement initial : 2002-05-23
État de l'enregistrement : Actif
Numéro de l'enregistrement : 925736-136

Communications associées

Nombre total de rapports de communication : 1036

Rapports mensuels de communications au cours des 6 derniers mois : 30

Version 6 de 86 (2006-01-23 à 2006-07-28)

Version 6 de 86 (2006-01-23 à 2006-07-28) a été soumis avant l'entrée en vigueur de la Loi sur le lobbying, le 2 juillet 2008. En raison d'exigences de renseignements différents à ce moment-là, l'enregistrement est présenté sous le format suivant.

A. Renseignements sur l'organisation

Organisation : Association des produits forestiers du Canada / Forest Products Association of Canada
410-99 Bank Street
Ottawa, ON  K1P 6B9
Canada
Numéro de téléphone : 613-563-1441
Numéro de fax : 613-563-4720  
Nom et poste de l'agent responsable pendant la période de cet enregistrement : AVRIM LAZAR, PRESIDENT  
 
Description des activités de l'organisation : Founded in 1913, the Canadian Pulp and Paper Association changed its name to the Forest Products Association of Canada (FPAC) in February 2001. FPAC is the voice of Canada's wood, pulp, and paper producers nationally and internationally in government, trade, and environmental affairs. Canada's forest industry represents 3 percent of Canada's GDP and exports over $40 billion annually. The industry is one of Canada's largest employers, operating in hundreds of Canadian communities and providing nearly 900,000 direct and indirect jobs across the country. With the assistance of member companies, FPAC designs programs to promote Canada's leadership in trade and economic matters, sustainable forest management and environmental stewardship.
Membres ou types de membres de l'organisation. : 19 Members - one class of membership
 
L'organisation a-t-elle été financée en tout ou en partie par une institution gouvernementale domestique ou étrangère au cours du dernier exercice financier complet? Oui
Date de la fin du dernier exercice financier complet de l'organisation : 2005-12-31
 
Liste du financement public
Institution gouvernementale Financement reçu au cours du dernier exercice financier
International Trade Canada 61 212,81 $
Natural Resources Canada 456 945,56 $
Environment Canada 290 000,00 $
Government of British Columbia 150 000,00 $
Pêches et Océans Canada (MPO) 10 266,77 $

B. Lobbyistes employés dans l'organisation

Nom : Monica Bailey
Titre du poste : Government Relations and Communications Officer
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Sarah Bain
Titre du poste : Policy Analyst, Trade and Competitiveness
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Andrew Casey
Titre du poste : Vice President, Government Relations and Communications
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : David Church
Titre du poste : Director, Transportation and Recycling
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Catherine Cobden
Titre du poste : Vice President, Environment
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Isabelle Des Chênes
Titre du poste : Director, Communications
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Andrew DeVries
Titre du poste : Director, Conservation Biology
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : William Ferreira
Titre du poste : Director, Government Relations
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Mark Hubert
Titre du poste : Director, Sustainable Forest Management
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Paul Lansbergen
Titre du poste : Association Secretary and Director, Taxation and Business Issues
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : AVRIM LAZAR
Titre du poste : PRESIDENT AND CEO
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Kate Lindsay
Titre du poste : Sustainability Team Intern
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Jean-Pierre Martel
Titre du poste : Senior Vice President, Sustainability
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Marta Morgan
Titre du poste : Vice President, Trade and Competitiveness
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Joel Neuheimer
Titre du poste : Director, Market Affairs
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Tom Rosser
Titre du poste : Chief Economist
Charges publiques occupées : Oui
 

C. Renseignements sur les activités de lobbying

Institutions fédérales qui ont été ou seront consultées au cours de l'engagement. : Affaires autochtones et Développement du Nord Canada, Affaires étrangères et Commerce international Canada (MAECIC), Agriculture et Agroalimentaire Canada (AAC), Bureau de la sécurité des transports du Canada (BST), Bureau du Conseil privé (BCP), Bureau fédéral examen évaluation environnemental (BFEEE), Commission de révision des marchés publics (CRMP), Conseil canadien des relations du travail (CCRT), Conseil de contrôle des renseignements relatifs aux matières dangereuses (CCRMD), Conseil national de recherches (CNRC), Développement des ressources humaines Canada (DRHC), Environnement Canada, Finances Canada (FIN), Industrie Canada, Office national de l'énergie (ONÉ), Office national des transports (ONT), Pêches et Océans Canada (MPO), Ressources naturelles Canada (RNCan), Revenu Canada (RC), Santé Canada (SC), Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada (SCT), Statistique Canada (StatCan), Transports Canada (TC), Travaux publics et Services gouvernementaux Canada
Techniques de communication déjà utilisées ou qui seront utilisées au cours de l'engagement :
Appel au grand public, Appels téléphoniques, Autres types : Direct Mail, Communications informelles, Communications écrites, en format papier ou électronique, Présentations, Réunions
 
Objet : Sujets de préoccupation : Affaires autochtones, Climate Change, Commerce intérieur, Commerce international, Competition Policy, Développement régional, Éducation, Emploi et formation, Énergie, Environnement, Foresterie, Impôts et finances, Industrie, Infrastructure, International Marketing, Marchés publics, Pêches, Petites entreprises, Propriété intellectuelle, Questions constitutionnelles, Questions touchant les consommateurs, Relations internationales, Resources, Santé, Sciences et technologies, Transports, Travail
 
Objets poursuivis : Renseignements rétrospectifs : Over the past six months, FPAC staff participated in numerous meetings with Parliamentarians and senior government officials in support of the association's recommendations aimed at improving the industry's competitiveness. These meetings involved Members of Parliament, officials within the Prime Minister's office, officials within the Privy Council Office, Ministers and their staffs, and Deputy Ministers, ADMs, DGs, and Directors in the departments of Environment, Finance, International Trade, Natural Resources, Industry, Human Resources, Fisheries and Oceans and Indian and Northern Affairs. FPAC was also involved in numerous specific consultations with government departments including a meeting with the Bank of Canada on the state of the economy, a meetings with the Competition Bureau to discuss merger policy, a meeting with the Minister of Finance and his Parliamentary Secretary on pre-budget consultation, a meeting with the staff to the Minister of Transport regarding amendments to the Canada Transportation Act, and a meeting with the staff to the Minister of the Environment regarding a Clean Air Act. FPAC staff are also involved in ongoing monitoring and exchanges with government officials in the areas of taxation policy; government support for research and development and the commercialization of new technologies; trade policy; environmental policy; transportation policy; and employment and skills development policy. In May, FPAC held its annual reception on Parliament Hill in support of the industry. As part of the days' activities, numerous meetings were held with MPs, Ministers, Senators and senior government officials.
Objets poursuivis : Renseignements prospectifs : Monitor legislative and policy developments regarding taxation policy; government support for research and development and the commercialization of new technologies; trade policy; environmental policy; transportation policy; and employment and skills development policy. FPAC also organizes forestry tours for Members of Parliament to help educate them about the environmental and economic performance of the industry. The next tours are scheduled for the fall of 2006.
 

Détails sur l'objet indiqué

Catégories Description
Projet de loi ou résolution Canada Transportation Act; Bill C-2; Canadian Marine Act
Proposition législative Canadian Environmental Protection Act; Species at Risk Act Fisheries Act; Migratory Birds Convention Act; Canadian Environment Assessment Act; Navigable Waters Protection Act; Transportation of Dangerous Goods Act Competition Act
Subvention, Contribution ou autre avantage financier FPAC is supporting an application by Ducks Unlimited and the University of Alberta to obtain funding from NSERC to conduct a forest harvesting impacts and hydrologic recovery study. The grant falls under the "Collaborative Research and Development Grant" Project Name: Hydrology, Ecology and Disturbance (HEAD). Forest harvesting impacts and hydrologic recovery. The totals requested from NSERC are: Year 1: $281,466; Year 2: $375,131; Year 3: $285,482; Year 4: $303,446
Politique ou programme Government forestry policy; Government fiscal & tax policy as it relates to biomass and Biomass incentives; WTO policy; and climate change.
Règlement Motor Carrier Transport Act; Vehicle Weights and Dimensions; Cargo securement regulations




Date de la dernière version :