Le Registre des lobbyistes

Enregistrement - Lobbyistes salariés d'organisations

Association des produits forestiers du Canada / Forest Products Association of Canada / Derek Nighbor, CHIEF EXECUTIVE OFFICER

Données d'enregistrement

Nom de l'organisation : Association des produits forestiers du Canada / Forest Products Association of Canada
Nom de l'agent responsable : Derek Nighbor, CHIEF EXECUTIVE OFFICER 
Historique des changements d'agents responsables
Date de début de l'enregistrement initial : 2002-05-23
État de l'enregistrement : Actif
Numéro de l'enregistrement : 925736-136

Communications associées

Nombre total de rapports de communication : 1036

Rapports mensuels de communications au cours des 6 derniers mois : 30

Version 7 de 86 (2006-07-28 à 2007-02-19)

Version 7 de 86 (2006-07-28 à 2007-02-19) a été soumis avant l'entrée en vigueur de la Loi sur le lobbying, le 2 juillet 2008. En raison d'exigences de renseignements différents à ce moment-là, l'enregistrement est présenté sous le format suivant.

A. Renseignements sur l'organisation

Organisation : Association des produits forestiers du Canada / Forest Products Association of Canada
410-99 BANK STREET
OTTAWA, ON  K1P 6B9
Canada
Numéro de téléphone : 613-563-1441  Poste : 309
Numéro de fax : 613-563-4720  
Nom et poste de l'agent responsable pendant la période de cet enregistrement : AVRIM LAZAR, PRESIDENT  
 
Description des activités de l'organisation : Founded in 1913, the Canadian Pulp and Paper Association changed its name to the Forest Products Association of Canada (FPAC) in February 2001. FPAC is the voice of Canada's wood, pulp, and paper producers nationally and internationally in government, trade, and environmental affairs. Canada's forest industry represents 3 percent of Canada's GDP and exports over $40 billion annually. The industry is one of Canada's largest employers, operating in hundreds of Canadian communities and providing nearly 900,000 direct and indirect jobs across the country. With the assistance of member companies, FPAC designs programs to promote Canada's leadership in trade and economic matters, sustainable forest management and environmental stewardship.
Membres ou types de membres de l'organisation. : The Forest Products Association of Canada (FPAC) is the voice of Canada's wood, pulp, and paper producers nationally and internationally in government, trade, and environmental affairs. FPAC represents the largest Canadian producers of forest products. Our members are responsible for 75% of the working forests in Canada.
 
L'organisation a-t-elle été financée en tout ou en partie par une institution gouvernementale domestique ou étrangère au cours du dernier exercice financier complet? Oui
Date de la fin du dernier exercice financier complet de l'organisation : 2005-12-31
 
Liste du financement public
Institution gouvernementale Financement reçu au cours du dernier exercice financier
Natural Resources Canada 456 945,56 $
International Trade Canada 61 212,81 $
Pêches et Océans Canada (MPO) 10 266,77 $
Government of British Columbia 150 000,00 $
Environment Canada 290 000,00 $

B. Lobbyistes employés dans l'organisation

Nom : Monica Bailey
Titre du poste : Government Relations and Communications Officer
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Sarah Bain
Titre du poste : Policy Analyst, Trade and Competitiveness
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Andrew Casey
Titre du poste : Vice President, Government Relations and Communications
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : David Church
Titre du poste : Director, Transportation and Recycling
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Catherine Cobden
Titre du poste : Vice President, Environment
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Isabelle Des Chênes
Titre du poste : Director, Communications
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Andrew DeVries
Titre du poste : Director, Conservation Biology
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : William Ferreira
Titre du poste : Director, Government Relations
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Mark Hubert
Titre du poste : Director, Sustainable Forest Management
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Paul Lansbergen
Titre du poste : Association Secretary and Director, Taxation and Business Issues
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : AVRIM LAZAR
Titre du poste : PRESIDENT AND CEO
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Kate Lindsay
Titre du poste : Sustainability Team Intern
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Jean-Pierre Martel
Titre du poste : Senior Vice President, Sustainability
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Marta Morgan
Titre du poste : Vice President, Trade and Competitiveness
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Joel Neuheimer
Titre du poste : Director, Market Affairs
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Tom Rosser
Titre du poste : Chief Economist
Charges publiques occupées : Oui
 

C. Renseignements sur les activités de lobbying

Institutions fédérales qui ont été ou seront consultées au cours de l'engagement. : Affaires autochtones et Développement du Nord Canada, Affaires étrangères et Commerce international Canada (MAECIC), Agriculture et Agroalimentaire Canada (AAC), Bureau de la sécurité des transports du Canada (BST), Bureau du Conseil privé (BCP), Bureau fédéral examen évaluation environnemental (BFEEE), Commission de révision des marchés publics (CRMP), Conseil canadien des relations du travail (CCRT), Conseil de contrôle des renseignements relatifs aux matières dangereuses (CCRMD), Conseil national de recherches (CNRC), Développement des ressources humaines Canada (DRHC), Environnement Canada, Finances Canada (FIN), Industrie Canada, Office national de l'énergie (ONÉ), Office national des transports (ONT), Pêches et Océans Canada (MPO), Ressources naturelles Canada (RNCan), Revenu Canada (RC), Santé Canada (SC), Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada (SCT), Statistique Canada (StatCan), Transports Canada (TC), Travaux publics et Services gouvernementaux Canada
Techniques de communication déjà utilisées ou qui seront utilisées au cours de l'engagement :
Appels téléphoniques, Autres types : Advertising, Communications informelles, Communications écrites, en format papier ou électronique, Présentations, Réunions
 
Objet : Sujets de préoccupation : Affaires autochtones, Climate Change, Commerce intérieur, Commerce international, Competition Policy, Développement régional, Éducation, Emploi et formation, Énergie, Environnement, Foresterie, Impôts et finances, Industrie, Infrastructure, International Marketing, Marchés publics, Pêches, Petites entreprises, Propriété intellectuelle, Questions constitutionnelles, Questions touchant les consommateurs, Relations internationales, Resources, Santé, Sciences et technologies, Transports, Travail
 
Objets poursuivis : Renseignements rétrospectifs : Over the past six months, FPAC staff participated in numerous meetings with Parliamentarians and senior government officials in support of the association's recommendations aimed at improving the industry's competitiveness. These meetings involved Members of Parliament, officials within the Prime Minister's Office, officials within the Privy Council Office, Ministers and their staff, and Deputy Ministers, ADMs, DGs, and Directors in the departments of Environment, Finance, International Trade, Natural Resources, Industry, Human Resources, Fisheries and Oceans, Public Works and Government Services, and Indian and Northern Affairs. FPAC was also involved in numerous specific consultations with government agencies including a meeting with the Bank of Canada on the state of the economy; a meetings with the Competition Bureau to discuss merger policy; a meeting with the Minister of Finance and his Parliamentary Secretary on pre-budget consultation; a meeting with the staff to the Minister of Transport regarding amendments to the Canada Transportation Act; and a meeting with the staff to the Minister of the Environment regarding a Clean Air Act. FPAC is also involved in ongoing monitoring and exchanges with government officials in the areas of taxation policy; government support for research and development and the commercialization of new technologies; trade policy; First Nations policy; environmental policy; transportation policy; and employment and skills development policy. In May, FPAC held its annual reception on Parliament Hill in support of the industry. As part of the activities, numerous meetings were held with MPs, Ministers, Senators and senior government officials.
Objets poursuivis : Renseignements prospectifs : Monitor all changes to legislation and regulations; engage in policy discussions with Ministers, their staff and government officials within the departments of International Trade, Foreign Affairs, Industry, Fisheries and Oceans, Natural Resources, Finance, Health Canada, Environment, Transport, Public Works and Government Services, Prime Minister's Office and the Privy Council Office; appear before the Finance Committee during their annual consultations with Canadians on the Budget; appear before the Environment Committee on CEPA; engage Members of Parliament in support of taxation and other policy changes aimed at improving Canadian competitiveness; organize educational tours of local mills for Members of Parliament, Ministerial staff and government officials; and take part in discussions with Ministers and senior government officials regarding specific policy changes aimed at improving the competitiveness of Canada's forest industry (Forest Industry Competitiveness Taskforce)
 

Détails sur l'objet indiqué

Catégories Description
Proposition législative Bill C-2 - An Act providing for conflict of interest rules, restrictions on election financing and measures respecting administrative transparency, oversight and accountability Bill C-3 - An Act respecting international bridges and tunnels and making a consequential amendment to another ActBill C-11 - An Act to amend the Canada Transportation Act and the Railway Safety Act and to make consequential amendments to other Acts
Politique ou programme Competition policy; government forest policy (Competitiveness Taskforce); government forestry policy (biomass incentives); government fiscal & tax policy (CCA Rates); Clean Air and climate change policy; green procurement policy; transportation policy; rail and road; transborder trade facilitation policy (border crossings); WTO and free trade policies; trade promotion policy; endangered species policy; environmental regulatory reform policy (SMART REGS); environmental assessment policy; fish habitat policy (inland waters)
Règlement Motor Vehicle Transport Act; Vehicle Weights and Dimension; and the Cargo Securement Regulations.
Projet de loi ou résolution Railway Freight Bill; Canadian Marine Act; Clean Air Act; Fisheries Act; and the Canadian Environmental Protection Act
Subvention, Contribution ou autre avantage financier Request for $90,125 of PEMD (International Trade) funding in support of international market development activities:Metafore (Forest Leadership Forum 2006); Annual Conference for Catalogue, Internet & Multi-channel Merchants; Corporate Forum on Paper and the Environment; and Canadian Forest Management and Production Practices




Date de la dernière version :