Le Registre des lobbyistes

Enregistrement - Lobbyistes salariés d'organisations

Association des produits forestiers du Canada / Forest Products Association of Canada / Derek Nighbor, CHIEF EXECUTIVE OFFICER

Données d'enregistrement

Nom de l'organisation : Association des produits forestiers du Canada / Forest Products Association of Canada
Nom de l'agent responsable : Derek Nighbor, CHIEF EXECUTIVE OFFICER 
Historique des changements d'agents responsables
Date de début de l'enregistrement initial : 2002-05-23
État de l'enregistrement : Actif
Numéro de l'enregistrement : 925736-136

Communications associées

Nombre total de rapports de communication : 1036

Rapports mensuels de communications au cours des 6 derniers mois : 31

Version 8 de 86 (2007-02-19 à 2007-08-13)

Version 8 de 86 (2007-02-19 à 2007-08-13) a été soumis avant l'entrée en vigueur de la Loi sur le lobbying, le 2 juillet 2008. En raison d'exigences de renseignements différents à ce moment-là, l'enregistrement est présenté sous le format suivant.

A. Renseignements sur l'organisation

Organisation : Association des produits forestiers du Canada / Forest Products Association of Canada
410-99 BANK STREET
OTTAWA, ON  K1P 6B9
Canada
Numéro de téléphone : 613-563-1441  Poste : 309
Numéro de fax : 613-563-4720  
Nom et poste de l'agent responsable pendant la période de cet enregistrement : AVRIM LAZAR, PRESIDENT  
 
Description des activités de l'organisation : Founded in 1913, the Canadian Pulp and Paper Association changed its name to the Forest Products Association of Canada (FPAC) in February 2001. FPAC is the voice of Canada's wood, pulp, and paper producers nationally and internationally in government, trade, and environmental affairs. Canada's forest industry represents 3 percent of Canada's GDP and exports over $40 billion annually. The industry is one of Canada's largest employers, operating in hundreds of Canadian communities and providing nearly 900,000 direct and indirect jobs across the country. With the assistance of member companies, FPAC designs programs to promote Canada's leadership in trade and economic matters, sustainable forest management and environmental stewardship.
Membres ou types de membres de l'organisation. : FPAC represents the largest Canadian producers of forest products. Our members are responsible for 75% of the working forests in Canada. The organization has a single class of membership.
 
L'organisation a-t-elle été financée en tout ou en partie par une institution gouvernementale domestique ou étrangère au cours du dernier exercice financier complet? Oui
Date de la fin du dernier exercice financier complet de l'organisation : 2006-12-31
 
Liste du financement public
Institution gouvernementale Financement reçu au cours du dernier exercice financier
International Trade Canada 44 167,51 $
Environment Canada 280 000,00 $
Government of British Columbia 50 000,00 $
Pêches et Océans Canada (MPO) 34 675,00 $
Natural Resources Canada 336 930,53 $

B. Lobbyistes employés dans l'organisation

Nom : Monica Bailey
Titre du poste : Government Relations and Communications Officer
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Andrew Casey
Titre du poste : Vice President, Government Relations and Communications
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : David Church
Titre du poste : Director, Transportation and Recycling
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Catherine Cobden
Titre du poste : Vice President, Environment
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Roger Cook
Titre du poste : Director, Environment
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Isabelle Des Chênes
Titre du poste : Director, Communications
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Andrew DeVries
Titre du poste : Director, Conservation Biology
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : William Ferreira
Titre du poste : Director, Government Relations
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Mark Hubert
Titre du poste : Director, Sustainable Forest Management
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Paul Lansbergen
Titre du poste : Association Secretary and Director, Taxation and Business Issues
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : AVRIM LAZAR
Titre du poste : PRESIDENT AND CEO
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Kate Lindsay
Titre du poste : Sustainability Project Coordinator
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Jean-Pierre Martel
Titre du poste : Senior Vice President, Sustainability
Charges publiques occupées : Non
 
Nom : Marta Morgan
Titre du poste : Vice President, Trade and Competitiveness
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Joel Neuheimer
Titre du poste : Director, Market Affairs
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Tom Rosser
Titre du poste : Chief Economist
Charges publiques occupées : Oui
 
Nom : Jon Wright
Titre du poste : Policy Analyst, Trade and Competitiveness
Charges publiques occupées : Oui
 

C. Renseignements sur les activités de lobbying

Institutions fédérales qui ont été ou seront consultées au cours de l'engagement. : Affaires autochtones et Développement du Nord Canada, Affaires étrangères et Commerce international Canada (MAECIC), Agriculture et Agroalimentaire Canada (AAC), Bureau de la sécurité des transports du Canada (BST), Bureau du Conseil privé (BCP), Bureau fédéral examen évaluation environnemental (BFEEE), Commission de révision des marchés publics (CRMP), Conseil canadien des relations du travail (CCRT), Conseil de contrôle des renseignements relatifs aux matières dangereuses (CCRMD), Conseil national de recherches (CNRC), Développement des ressources humaines Canada (DRHC), Environnement Canada, Finances Canada (FIN), Industrie Canada, Office national de l'énergie (ONÉ), Office national des transports (ONT), Pêches et Océans Canada (MPO), Ressources naturelles Canada (RNCan), Revenu Canada (RC), Santé Canada (SC), Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada (SCT), Statistique Canada (StatCan), Transports Canada (TC), Travaux publics et Services gouvernementaux Canada
Techniques de communication déjà utilisées ou qui seront utilisées au cours de l'engagement :
Appels téléphoniques, Autres types : Advertising, Communications informelles, Communications écrites, en format papier ou électronique, Présentations, Réunions
 
Objet : Sujets de préoccupation : Affaires autochtones, Climate Change, Commerce intérieur, Commerce international, Competition Policy, Développement régional, Éducation, Emploi et formation, Énergie, Environnement, Foresterie, Impôts et finances, Industrie, Infrastructure, International Marketing, Marchés publics, Pêches, Petites entreprises, Propriété intellectuelle, Questions constitutionnelles, Questions touchant les consommateurs, Relations internationales, Resources, Santé, Sciences et technologies, Transports, Travail
 
Objets poursuivis : Renseignements rétrospectifs : Over the past 6 months, FPAC staff have met with numerous Members of Parliament, Ministers, Senators and government officials. These meetings were related to FPAC policy priorities in the areas of taxation, the environment, Aboriginal affairs, transportation policy, trade promotion activities, and workforce skills development. Included as part of these activities were appearances before the House of Commons Standing Committees on: Industry, related to their study of Canadian manufacturing; Finance, related to their pre-budget consultations with Canadians; Environment, related to their hearings into the Canadian Environmental Protection Act, as well as the Senate Standing Committee on Aboriginal Peoples relating to economic development opportunities for Aboriginal Canadians. FPAC staff have also engaged numerous government officials in various government departments on a wide variety of public policy issues. These include: Industry Canada on the issues of clean air regulations, R&D policy, incentives for renewable energy and competitiveness policy; Natural Resources on renewable energy and competitiveness policy; Environment Canada on clean air regulations and the Clean Air Act, biodiversity and the application of the Endangered Species Act; Finance Canada on issues of taxation, investment and competitiveness policy; Fisheries and Oceans on the new Fisheries Act; Transport Canada on the amendments to the Canada Transportation Act; International Trade on matters of trade policy and trade promotion; and Heritage Canada on green procurement policy at Heritage Canada and green procurement policies in UK, Germany, Netherlands and Belgium.
Objets poursuivis : Renseignements prospectifs : Going forward, FPAC will continue to monitor government activities related to the initiatives mentioned above and any subsequent legislative initiatives within Parliament. These activities will require FPAC staff to continue to work closely with Ministers, MPs, Senators, their staff and government officials within the departments of Industry, Finance, Environment, Natural Resources, Transport and International Trade.
 

Détails sur l'objet indiqué

Catégories Description
Projet de loi ou résolution Clean Air Act regulations
Politique ou programme Competition policy; government forest policy (Competitiveness Taskforce); government forestry policy (biomass incentives); government fiscal & tax policy (CCA Rates); Clean Air and climate change policy; green procurement policy; transportation policy; rail and road; trans-border trade facilitation policy (border crossings); WTO and free trade policies; trade promotion policy; endangered species policy; environmental regulatory reform policy (SMART REGS); environmental assessment policy; fish habitat policy (inland waters)
Subvention, Contribution ou autre avantage financier International Trade Canada - PEMD funding approved for 2007-2008 for $21,600.Natural Resources Canada - CWEP funding approved for 2007-2008 for $278,690.
Règlement Motor Vehicle Transport Act; Vehicle Weights and Dimension; and the Cargo Securement Regulations.
Proposition législative Railway Freight Bill




Date de la dernière version :