Version 2 de 69 (2008-04-30 à 2008-07-08) a été soumis avant l'entrée en vigueur de la Loi sur le lobbying, le 2 juillet 2008. En raison d'exigences de renseignements différents à ce moment-là, l'enregistrement est présenté sous le format suivant.
Organisation : |
Fondation David Suzuki / David Suzuki Foundation
219-2211 West 4th Avenue Vancouver, BC v6k 4s2 Canada |
Numéro de téléphone : | 604-732-4228 Poste : 284 |
Numéro de fax : | 604-732-0752 |
Nom et poste de l'agent responsable pendant la période de cet enregistrement : | Peter Robinson, Chief Executive Officer |
Description des activités de l'organisation : | The David Suzuki Foundation is a charitable organization that since 1990 has worked to find ways for society to live in balance with the natural world that sustains us. Focusing on four program areas - oceans and sustainable fishing; climate change and clean energy; sustainability; and the Nature Challenge - the Foundation uses science and education to promote solutions that conserve nature and help achieve sustainability within a generation. |
Membres ou types de membres de l'organisation. : | The Foundation has only three official "Members" - Dr. David Suzuki (Chair), Dr. Tara Cullis (President) and Mr. Miles Richardson - who founded the organization in 1990. Individuals who support the work of the Foundation financially are considered "Donors" and receive regular newsletters and information about the Foundation's activities. Groups and individuals can also participate in the Foundation's "Nature Challenge" program through which they receive updates and information about the Foundations ongoing efforts to achieve sustainability within a generation in Canada. No financial contribution to the Foundation is required for this group. |
L'organisation a-t-elle été financée en tout ou en partie par une institution gouvernementale domestique ou étrangère au cours du dernier exercice financier complet? | Non |
Nom : | Deborah Carlson |
Titre du poste : | Climate Change Campaigner |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Morag Carter |
Titre du poste : | Director, Climate Change |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Jose Etcheverry |
Titre du poste : | Climate Research and Policy Analyst |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Lisa Gue |
Titre du poste : | Health Policy Analyst |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Paul Lingl |
Titre du poste : | Climate Change Campaigner |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Mark Lutes |
Titre du poste : | Climate Change Policy Analyst |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Dale Marshall |
Titre du poste : | Climate Change Policy Analyst |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Faisal Moola |
Titre du poste : | Science Director |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Rachel Plotkin |
Titre du poste : | Biodiversity Analyst |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Jay Ritchlin |
Titre du poste : | Director, Marine and Freshwater Conservation |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Peter Robinson |
Titre du poste : | Chief Executive Officer |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Pierre Sadik |
Titre du poste : | Senior Policy Advisor |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | David Waldron |
Titre du poste : | Director, Sustainability Program |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Scott Wallace |
Titre du poste : | Marine Fisheries Analyst |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | William Wareham |
Titre du poste : | Senior Conservation Specialist |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | John Werring |
Titre du poste : | Salmon Conservation Biologist |
Charges publiques occupées : | Non |
Nom : | Jeffery Young |
Titre du poste : | Aquatic Biologist |
Charges publiques occupées : | Non |
Institutions fédérales qui ont été ou seront consultées au cours de l'engagement. : | Agriculture et Agroalimentaire Canada (AAC), Bureau fédéral examen évaluation environnemental (BFEEE), Cabinet du Premier ministre (CPM), Députés de la Chambre des communes, Environnement Canada, Finances Canada (FIN), Industrie Canada, Office national de l'énergie (ONÉ), Pêches et Océans Canada (MPO), Ressources naturelles Canada (RNCan), Revenu Canada (RC), Santé Canada (SC), Sénat du Canada, Transports Canada (TC) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Techniques de communication déjà utilisées ou qui seront utilisées au cours de l'engagement :
|
Appel au grand public, Appels téléphoniques, Communications informelles, Communications écrites, en format papier ou électronique, Présentations, Réunions | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objet : Sujets de préoccupation : | Agriculture, Développement régional, Énergie, Environnement, Food Safety, Foresterie, Impôts et finances, Industrie, Mines, Pêches, Questions touchant les consommateurs, Santé, Sciences et technologies, Tourisme, Toxic Substances, Transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objets poursuivis : Renseignements rétrospectifs : | Changes to, and/or enforcement of, The Fisheries Act, The Canadian Environmental Assessment Act, The Canadian Environmental Protection Act, The Species at Risk Act, The Oceans Act, The Pest Control Products Act, The Ocean Dumping Control Act, The Navigable Waters Protection Act, The Clean Air Act, the Hazardous Products Act, The National Sustainable Development Act, The Motor Vehicle Fuel Consumption Act, and PBDE Regulations. In addition, the Foundation offered comments and/or entered into discussions respecting the implementation of The Kyoto Accord, Canada's Wild Salmon Policy, The Pacific Salmon Treaty, Canada's Oceans Policy, the Oceans to Plate Strategy, The Seafood Certification Policy, The Federal Moratorium on Oil and Gas Activities Offshore British Columbia, The National Aquatic Animal Health Program, The National Ambient Air Quality Objectives, the Development of a Canada-wide strategy for the management of municipal wastewater effluent, the Environmental Process Modernization Plan, the Department of Fisheries and Oceans Environmental Process Modernization Plan, the Regulatory Framework for Air Emissions, Chemical Management Plan, Security and Prosperity Partnership, and Maximum Residue Limits. Proposals for the introduction of a National Sustainability Act and regulations that employ ecological fiscal reform measures were also addressed by the Foundation along with proposed legislation respecting Canada's obligations related to climate change, and for the introduction of a national environmental health strategy. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objets poursuivis : Renseignements prospectifs : | Changes to, and/or enforcement of, The Fisheries Act, The Canadian Environmental Assessment Act, The Canadian Environmental Protection Act, The Species at Risk Act, The Oceans Act, The Pest Control Products Act, The Ocean Dumping Control Act, The Navigable Waters Protection Act, The Clean Air Act, The Hazardous Products Act, The Food and Drug Act, the Consumer Product Safety Act, The National Sustainable Development Act, The Motor Vehicle Fuel Consumption Standards Act, and PBDE Regulations. In addition, the Foundation will offer comments and/or enter into discussions respecting the implementation of The Kyoto Accord, Canada's Wild Salmon Policy, The Pacific Salmon Treaty, The Oceans to Plate Strategy, The Seafood Certification Policy, Canada's Oceans Strategy, The Federal Moratorium on Oil and Gas Activities Offshore British Columbia, The National Aquatic Animal Health Program, The National Ambient Air Quality Objectives, the Development of a Canada-wide strategy for the management of municipal wastewater effluent, the Environmental Process Modernization Plan, the Department of Fisheries and Oceans Environmental Process Modernization Plan, the Regulatory Framework for Air Emissions, the Chemical Management Plan, the Security and Prosperity Partnership, Maximum Residue Limits, Canada's Food and Consumer Safety Action Plan, the National Water Strategy, and Canada-Wide Standards, and Canadian Standards Association Standards respecting flame retardancy. Proposals for the introduction of a National Sustainability Act and regulations that employ ecological fiscal reform measures will also addressed by the Foundation along with proposed legislation respecting Canada's obligations related to climate change, legislation respecting civil liability and compensation for damage in case of nuclear accident, and a proposal for the introduction of a National Envirornmental Health Stratgey. Finally, the Foundation will offer comment and advice respecting proposed legistaion respecting the development of Canada's Seacoast and Inland Fisheries, the Pacific North Coast Integrated Management Area Planning Process Implementation Strategy, and policies and proposals respecting child health and the environment. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Détails sur l'objet indiqué
|
Objets ajoutés par l'intermédiaire d'un rapport de communication |
|
Ceci est le nom de l'agent responsable tel qu'indiqué dans l'enregistrement le plus récent de l'entreprise ou de l'organisation.
Nom | De | à |
---|---|---|
David Suzuki Foundation/Fondation David Suzuki | 2024-05-15 | actuel |
David Suzuki Foundation/Fondation David Suzuki | 2008-07-08 | 2024-05-15 |
Nom de l'agent responsable | De (aaaa-mm-jj) | À (aaaa-mm-jj) |
---|---|---|
Severn Cullis-Suzuki | 2021-09-20 | Actuel |
Ian Bruce | 2020-11-13 | 2021-09-20 |
Stephen Cornish | 2017-12-01 | 2020-11-13 |
Andrea Seale | 2017-08-01 | 2017-12-01 |
Peter Robinson | 2008-01-09 | 2017-08-01 |
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.