Registry of Lobbyists

Registration - In-house Organization

Intellectual Property Institute of Canada / INSTITUT DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DU CANADA / Adam Kingsley, Chief Executive Officer

Registration Information

In-house Organization name: Intellectual Property Institute of Canada / INSTITUT DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DU CANADA
Responsible Officer Name: Adam Kingsley, Chief Executive Officer 
Responsible Officer Change History
Initial registration start date: 2002-12-17
Registration status: Active
Registration Number: 881653-166

Associated Communications

Total Number of Communication Reports: 202

Monthly communication reports in the last 6 months: 3

Version 7 of 52 (2006-02-22 to 2006-09-01)

Version 7 of 52 (2006-02-22 to 2006-09-01) was submitted prior to the Lobbying Act coming into force on July 2, 2008. Due to different information requirements at that time, the registration is presented in the following format.

A. Organization Information

Organization: Intellectual Property Institute of Canada / INSTITUT DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DU CANADA
BUREAU 606 - 60 RUE QUEEN
OTTAWA, ON  K1P 5Y7
Canada
Telephone number: 613-234-0516
Fax number: 613-234-0671  
Responsible officer name and position during the period of this registration: MICHEL GÉRIN, DIRECTEUR GÉNÉRAL  
 
Description of the organization's activities: FONDÉ EN 1926, L'INSTITUT DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DU CANADA (IPIC) EST LA PLUS IMPORTANTE ASSOCIATION CANADIENNE DE PROFESSIONNELS SPÉCIALISÉS EN PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE. SES OBJECTIFS SONT:1. REPRÉSENTER LES INTÉRÊTS DES PROFESSIONNELS CANADIENS;2. INFLUENCER L'ÉVOLUTION DES LOIS RELATIVES À LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE;3. ÊTRE L'AUTORITÉ RECONNUE EN MATIÈRE DE LÉGISLATION ET DE PRATIQUE DANS LE DOMAINE DE LA PI AU CANADA;4. FAIRE EN SORTE QUE LES PROFESSIONNELS CANADIENS DE LA PI DÉTIENNENT DES CONNAISSANCES, UNE FORMATION ET UNE ÉTHIQUE DE HAUT CALIBRE;
Organization's membership or classes of membership: L'IPIC EST LA SEULE ASSOCIATION DE PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE AU CANADA À LAQUELLE ADHÈRENT PRESQUE TOUS LES AGENTS DE BREVETS, LES AGENTS DE MARQUES DE COMMERCE ET LES AVOCATS SPÉCIALISÉS EN PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE. L'IPIC REGROUPE DIVERS TYPES DE MEMBRES : MEMBRE HONORAIRE, FELLOW, ASSOCIÉ, ASSOCIÉ NON RÉSIDENT, AFFILIÉ, AFFILIÉ NON RÉSIDENT, MEMBRE ÉTUDIANT, MEMBRE ÉMÉRITE ET PROFESSEUR.
 
Was the organization funded in whole or in part by any domestic or foreign government institution in the last completed financial year? Yes
End date of the organization's last completed financial year: 2005-04-30
 
List of Government Funding
Government Institution Funding Received in Last Financial Year
OPIC $40,000.00

B. Lobbyists Employed by the Organization

Name: ANNE-JOSÉE DELCORDE
Position title: DIRECTRICE DE LA FORMATION PROFESSIONNELLE
Public offices held: No
 
Name: MICHEL GÉRIN
Position title: DIRECTEUR GÉNÉRAL
Public offices held: Yes
 

C. Lobbying Activity Information

Federal departments or organizations which have been or will be communicated with during the course of the undertaking: Canadian Heritage (PCH), COMMISSION DU DROIT DU CANADA, Foreign Affairs and International Trade Canada (DFAITC), Health Canada (HC), Industry Canada, Justice Canada (JC), National Research Council (NRC), OFFICE DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DU CANADA, Patented Medicine Prices Review Board (PMPRB)
Communication techniques that have been used or are expected to be used in the course of the undertaking:
Grass-roots communication, Informal communications, Meetings, Presentations, Telephone calls, Written communications, whether in hard copy or electronic format
 
Subject Matter: Areas of Concern: Intellectual Property
 
Subject Matter: Retrospective: PROPOSÉ DES AMENDEMENTS À LA LOI DES BREVETS ET À LA LOI DES MARQUES DE COMMERCE CONCERNANT LES COMMUNICATIONS ENTRE AGENTS ET LEURS CLIENTS ET LA RÉGLEMENTATION DES AGENTS. TRAVAIL ENVERS LA CRÉATION D'UN ORDRE PROFESSIONNEL POUR LES AGENTS DE BREVETS ET DE MARQUES DE COMMERCE. TRAVAIL AVEC L'OPIC SUR UN PROGRAMME DE SENSIBILISATION DU PUBLIC. SOUMIS DES MODIFICATIONS A DES PRATQIUES PROPOSEES PAR LE BUREAU DES BREVETS ET LE BUREAU DES MARQUES DE COMMERCE. SOUMISSIONS SUR LES INDICATEURS GEOGRAPHIQUES, LE TRAITÉ SUR LES MARQUES DE COMMERCE, LES CHANGEMENTS AUX REGLEMENTS SUR LES MEDICAMENTS BREVETES.
Subject Matter: Prospective: PROPOSER DES AMENDEMENTS À LA LOI DES BREVETS ET À LA LOI DES MARQUES DE COMMERCE CONCERNANT LES COMMUNICATIONS ENTRE AGENTS ET LEURS CLIENTS ET LA RÉGLEMENTATION DES AGENTS. SOUMISSION D'UNE ÉBAUCHE DE PROJET DE LOI POUR LA CRÉATION D'UN ORDRE PROFESSIONNEL DES AGENTS DE BREVET ET DE MARQUES DE COMMERCE. TRAVAIL AVEC L'OPIC SUR UN PROGRAMME DE SENSIBILISATION DU PUBLIC. DEMANDER DES CORRECTIFS A LA LOI OU AUX REGLEMENTS CONCERNANT LES L'INTERRUPTION DE SERVICE A CAUSE DE "FORCES MAJEURES" ET LES EXIGENCES EN MATIÈRE DE BREVETS EN BIOTECHNOLOGIE. EVALUER PROPOSITIONS SUR LES PETITES ENTITES (BREVETS). TRAVAIL SUR L'ADHESION POSSIBLE DU CANADA AU PROTOCOLE DE MADRID.
 

Details Regarding the Identified Subject Matter

Categories Description
Regulation REGLEMENT DES BREVETS ET REGLEMENT DES MARQUES DE COMMERCE.




Date Modified: