Registry of Lobbyists

Registration - In-house Organization

Intellectual Property Institute of Canada / INSTITUT DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DU CANADA / Adam Kingsley, Chief Executive Officer

Registration Information

In-house Organization name: Intellectual Property Institute of Canada / INSTITUT DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DU CANADA
Responsible Officer Name: Adam Kingsley, Chief Executive Officer 
Responsible Officer Change History
Initial registration start date: 2002-12-17
Registration status: Active
Registration Number: 881653-166

Associated Communications

Total Number of Communication Reports: 200

Monthly communication reports in the last 6 months: 3

Version 1 of 51 (2002-12-17 to 2003-06-13)

Version 1 of 51 (2002-12-17 to 2003-06-13) was submitted prior to the Lobbying Act coming into force on July 2, 2008. Due to different information requirements at that time, the registration is presented in the following format.

A. Organization Information

Organization: Intellectual Property Institute of Canada / INSTITUT DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DU CANADA
BUREAU 606 - 60 RUE QUEEN
OTTAWA, ON  K1P 5Y7
Canada
Telephone number: 613-234-0516
Fax number: 613-234-0671  
Responsible officer name and position during the period of this registration: MICHEL GÉRIN, DIRECTEUR GÉNÉRAL  
 
Description of the organization's activities: FONDÉ EN 1926, L'INSTITUT DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DU CANADA (IPIC) EST LA PLUS IMPORTANTE ASSOCIATION CANADIENNE DE PROFESSIONNELS SPÉCIALISÉS EN PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE : BREVETS D'INVENTIONS, MARQUES DE COMMERCE, DROIT D'AUTEUR ET DESSINS INDUSTRIELS. OBJECTIFS DE L'IPIC 1. REPRÉSENTER LES INTÉRÊTS DES PROFESSIONNELS CANADIENS QUI OEUVRENT DANS LE DOMAINE DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE; 2. INFLUENCER L'ÉVOLUTION DES LOIS RELATIVES À LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE LORSQUE CES DERNIÈRES ONT UN IMPACT SUR DIVERSES QUESTIONS RELATIVES À LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE AU CANADA; 3. ÊTRE L'AUTORITÉ RECONNUE ET INCONTESTABLE EN MATIÈRE DE LÉGISLATION ET DE PRATIQUE DANS LE DOMAINE DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE AU CANADA; 4. FAIRE EN SORTE QUE LES PROFESSIONNELS CANADIENS DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DÉTIENNENT DES CONNAISSANCES, UNE FORMATION ET UNE ÉTHIQUE DE HAUT CALIBRE; 5. FAVORISER LA CROISSANCE DES ACTIVITÉS LIÉES À LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE AU SEIN DE L'ÉCONOMIE CANADIENNE.
Organization's membership or classes of membership: L'IPIC EST LA SEULE ASSOCIATION DE PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE AU CANADA À LAQUELLE ADHÈRENT PRESQUE TOUS LES AGENTS DE BREVETS, LES AGENTS DE MARQUES DE COMMERCE ET LES AVOCATS SPÉCIALISÉS EN PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE. L'IPIC REGROUPE DIVERS TYPES DE MEMBRES : MEMBRE HONORAIRE, MEMBRE, ASSOCIÉ, ASSOCIÉ NON RÉSIDENT, AFFILIÉ, AFFILIÉ NON RÉSIDENT, MEMBRE ÉTUDIANT, MEMBRE ÉMÉRITE ET PROFESSEUR.
 
Was the organization funded in whole or in part by any domestic or foreign government institution in the last completed financial year? Yes
End date of the organization's last completed financial year: 2002-04-30
 
List of Government Funding
Government Institution Funding Received in Last Financial Year
OFFICE DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DU CANADA $35,000.00

B. Lobbyists Employed by the Organization

Name: ANNE-JOSÉE DELCORDE
Position title: DIRECTRICE DE LA FORMATION PROFESSIONNELLE
Public offices held: N/A. Disclosure of this information was not a requirement prior to June 20, 2005.
 
Name: MICHEL GÉRIN
Position title: DIRECTEUR GÉNÉRAL
Public offices held: N/A. Disclosure of this information was not a requirement prior to June 20, 2005.
 

C. Lobbying Activity Information

Federal departments or organizations which have been or will be communicated with during the course of the undertaking: Canadian Heritage (PCH), Environment Canada, Foreign Affairs and International Trade Canada (DFAITC), Industry Canada, Justice Canada (JC), National Research Council (NRC), OFFICE DE LA PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE DU CANADA
Communication techniques that have been used or are expected to be used in the course of the undertaking:
Grass-roots communication, Informal communications, Meetings, Presentations, Telephone calls, Written communications, whether in hard copy or electronic format
 
Subject Matter: Areas of Concern: Intellectual Property
 
Subject Matter: Retrospective: PROPOSÉ DES AMENDEMENTS À LA LOI DES BREVETS ET À LA LOI DES MARQUES DE COMMERCE CONCERNANT LES COMMUNICATIONS ENTRE AGENTS ET LEURS CLIENTS ET LA RÉGLEMENTATION DES AGENTS. TRAVAIL AVEC L'OPIC SUR UN PROGRAMME DE SENSIBILISATION DU PUBLIC.
Subject Matter: Prospective: PROPOSER DES AMENDEMENTS À LA LOI DES BREVETS ET À LA LOI DES MARQUES DE COMMERCE CONCERNANT LES COMMUNICATIONS ENTRE AGENTS ET LEURS CLIENTS ET LA RÉGLEMENTATION DES AGENTS. TRAVAIL AVEC L'OPIC SUR UN PROGRAMME DE SENSIBILISATION DU PUBLIC.




Date Modified: