The Canadian Medical Association (CMA) is a national, voluntary association of physicians that advocates on behalf of its members and the public for access to high-quality health care. The CMA also provides leadership and guidance to physicians. The CMA was formed in Quebec City in 1867, just three months after the birth of Canada. It was created by 164 physicians who recognized the need for a national medical body. They selected Sir Charles Tupper, who would later serve as Canada's prime minister, as the first president. Today the CMA has more than 85,000 members, and advocates on behalf of both members and their patients — on Parliament Hill, during federal election campaigns and in the media. The CMA also takes the lead on public health issues. CMA’s Mission: Helping physicians care for patients. CMA’s Vision: The CMA will be the leader in engaging and serving physicians, and the national voice for the highest standards for health and health care.
Timothy Smith, Chief Executive Officer
Adresse :
1867 Alta Vista Drive
Ottawa, ON K1G 5W8
Canada
Numéro de téléphone :
613-731-8610
Ceci est le nom de l'agent responsable tel qu'indiqué dans l'enregistrement le plus récent de l'entreprise ou de l'organisation.
Nom | De | à |
---|---|---|
Canadian Medical Association/Association médicale canadienne | 2024-03-01 | actuel |
Canadian Medical Association/Association médicale canadienne | 2008-10-07 | 2024-03-01 |
Nom de l'agent responsable | De (aaaa-mm-jj) | À (aaaa-mm-jj) |
---|---|---|
Timothy Smith | 2013-12-08 | Actuel |
Paul-Émile Cloutier | 2009-07-20 | 2013-12-08 |
Barbara Drew | 2008-10-07 | 2009-07-20 |
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.
Poste | Période d'occupation | Date du dernier jour d'occupation de la charge publique désignée |
---|---|---|
Parliamentary Assistant
House of Commons, Member of Parliament |
mai 2010 à août 2014 | Pas une charge désignée |
Senior Advisor
Liberal Party of Canada, Office of the Leader of the Official Opposition |
janvier 2009 à mai 2010 | mai 31, 2010 |
Chief of Staff
Citizenship and Immigration, Minister of Citizenship and Immigration |
février 2002 à août 2004 | Pas une charge désignée |
Chief of Staff
Canadian Heritage, Minister of Canadian Heritage |
mai 1998 à août 2001 | Pas une charge désignée |
Senior Policy Advisor
Heritage Canada, Office of the Minister of Canadian Heritage |
juillet 1997 à mai 1998 | Pas une charge désignée |
Special Assistant
National Defense, Office of the Minister of National Defense |
octobre 1996 à juin 1997 | Pas une charge désignée |
Special Assistant
Human Resources Development, Office of the Minister of Human Resources Development |
janvier 1996 à octobre 1996 | Pas une charge désignée |
Special Assistant
Ministry of Transportation, Office of the Minister of Transport |
novembre 1993 à janvier 1996 | Pas une charge désignée |
Poste | Période d'occupation | Date du dernier jour d'occupation de la charge publique désignée |
---|---|---|
Research Analyst, Senior Research Analyst
Statistics Canada, Health Division |
septembre 1978 à octobre 1990 | Pas une charge désignée |
Poste | Période d'occupation | Date du dernier jour d'occupation de la charge publique désignée |
---|---|---|
Secretary
National Capital Commission, Surveys and Mapping |
décembre 1989 à août 1992 | Pas une charge désignée |
Poste | Période d'occupation | Date du dernier jour d'occupation de la charge publique désignée |
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Policy Analyst
Department of Foreign Affairs and International Trade, U.S. Bureau |
mai 1994 Note 3 | Pas une charge désignée |
Poste | Période d'occupation | Date du dernier jour d'occupation de la charge publique désignée |
---|---|---|
Special Assistant to the Secretary of State
Industry Canada, Office of the Secretary of State for Science, Research & Development |
août 1995 à novembre 1995 | Pas une charge désignée |
Poste | Période d'occupation | Date du dernier jour d'occupation de la charge publique désignée |
---|---|---|
Consultant, Medical Ethics
Canadian Armed Forces, Not applicable |
juillet 2003 à août 2003 | Pas une charge désignée |
Poste | Période d'occupation | Date du dernier jour d'occupation de la charge publique désignée |
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Policy Advisor
The Senate of Canada, The Honourable Aurélien Gill, Senator |
mars 2009 à mai 2009 | Pas une charge désignée |
Policy Advisor
The Senate of Canada, The Honourable Charlie Watt, Senator |
février 2007 à février 2009 | Pas une charge désignée |
Policy Advisor
The Senate of Canada, The Honourable Jean Lapointe, Senator |
septembre 2001 à mai 2010 | Pas une charge désignée |
Senior Advisor
Heritage Canada, Office of the Secretary of State (Multicultarism) Status of Women |
février 2000 à septembre 2001 | Pas une charge désignée |
Senior Advisor
The Senate of Canada, The Honourable Pierre De Bané, Senator |
mai 1999 à janvier 2000 | Pas une charge désignée |