Registry of Lobbyists

Registration - In-house Organization

Board of Trade of Metropolitan Montréal / Chambre de commerce du Montréal métropolitain / Michel Leblanc, Président et chef de la direction

Registration Information

In-house Organization name: Board of Trade of Metropolitan Montréal / Chambre de commerce du Montréal métropolitain
Responsible Officer Name: Michel Leblanc, Président et chef de la direction 
Responsible Officer Change History
Initial registration start date: 2005-02-03
Registration status: Active
Registration Number: 727216-341

Associated Communications

Total Number of Communication Reports: 2

Monthly communication reports in the last 6 months: 0

Version 7 of 34 (2008-06-18 to 2008-08-06)

Version 7 of 34 (2008-06-18 to 2008-08-06) was submitted prior to the Lobbying Act coming into force on July 2, 2008. Due to different information requirements at that time, the registration is presented in the following format.

A. Organization Information

Organization: Board of Trade of Metropolitan Montréal / Chambre de commerce du Montréal métropolitain
380, RUE ST-ANTOINE OUEST, BUREAU 6000
MONTRÉAL, QC  H2Y 3X7
Canada
Telephone number: 514-871-4000
Fax number: 514-871-1255  
Responsible officer name and position during the period of this registration: ISABELLE HUDON, PRÉSIDENTE ET CHEF DE LA DIRECTION  
 
Description of the organization's activities: LA CHAMBRE DE COMMERCE DU MONTRÉAL MÉTROPOLITAIN EST LA VOIX DU MILIEU DES AFFAIRES ET DE LA COMMUNAUTÉ EN MATIÈRE DE CROISSANCE ET DE RÉUSSITE ÉCONOMIQUE. ELLE AGIT COMME RASSEMBLEUR ET CATALYSEUR DES FORCES VIVES DE L'ÉCONOMIE MÉTROPOLITAINE. ELLE S'ENGAGE DANS LES SECTEURS CLÉS DU DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE. DANS CET ESPRIT, LA CHAMBRE FAVORISE LE DÉVELOPPEMENT D'UN MEMBERSHIP REPRÉSNTATIF, FORT, FIER ET ENGAGÉ. ELLE OFFRE DES SERVICES ADAPTÉS AUX BESOINS DE SES MEMBRES. ELLE PRONE UNE PHILOSOPHIE D'ACTION AXÉE SUR LA CRÉDIBILITÉ, LA PROACTIVITÉ ET L'IMPACT.
Organization's membership or classes of membership: ENVIRON 7 000 MEMBRES, SE RÉPARTISSANT EN : 6000 DÉLÉGUÉS CORPORATIFS ET 1 000 INDIVIDUELS.LE CONSEIL D'ADMINISTRATION EST COMPOSÉ DE 25 MEMBRES ET D'UN COMITÉ EXÉCUTIF DE NEUF MEMBRES SE RÉPARTISSANT AINSI :(1) PRÉSIDENTE DU CONSEIL(1) PRÉSIDENT DU CONSEIL SORTANT(1) PRÉSIDENTE ET CHEF DE LA DIRECTION(1) PREMIER VICE-PRÉSIDENT DU CONSEIL(4) MEMBRES DU CONSEIL(1) TRÉSORIER
 
Was the organization funded in whole or in part by any domestic or foreign government institution in the last completed financial year? Yes
End date of the organization's last completed financial year: 2007-06-30
 
List of Government Funding
Government Institution Funding Received in Last Financial Year
Emploi Québec $35,000.00
Ministère de l'Immigration et des Communautés culturelles $93,950.00
Banque de développement du Canada $8,150.00
Développement économique Canada $528,358.00
Hydro-Québec $37,500.00
Conférence régionale des élus de Montréal $165,000.00
Investissement Québec $5,000.00

B. Lobbyists Employed by the Organization

Name: ISABELLE HUDON
Position title: PRÉSIDENTE ET CHEF DE LA DIRECTION
Public offices held: Yes
 

C. Lobbying Activity Information

Federal departments or organizations which have been or will be communicated with during the course of the undertaking: AGENCE DE DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE DU CANADA POUR LES RÉGIONS DU QUÉBEC (DEC), Canadian Heritage (PCH), Environment Canada, Finance Canada (FIN), Industry Canada, Members of the House of Commons, Privy Council Office (PCO), Public Works and Government Services Canada, Transport Canada (TC)
Communication techniques that have been used or are expected to be used in the course of the undertaking:
Informal communications, Meetings, Presentations, Telephone calls, Written communications, whether in hard copy or electronic format
 
Subject Matter: Areas of Concern: Arts and Culture, Education, Employment and Training, Environment, Health, Immigration, Industry, Infrastructure, Internal Trade, International Relations, International Trade, Labour, Regional Development, Science and Technology, Small Business, Taxation and Finance, Telecommunications, Tourism, Transportation
 
Subject Matter: Retrospective: - NÉGOCIATIONS ET SUIVIS EN VUE DU RENOUVELLEMENT DE L'ENTENTE DE FINANCEMENT WORLD TRADE CENTRE AVEC L'AGENCE DE DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE DU CANADA POUR LES RÉGIONS DU QUÉBEC (DEC) - DEMANDE ET SUIVIS POUR RENOUVELER L'ENTENTE DE FINANCEMENT DU PORJET TABLEAU DE BORD/TABLEAU DE BORD EN LIGNE (PUBLICATIONS ÉCONOMIQUES DE LA CHAMBRE), EN VERTU DU PROGRAMME INITIATIVES RÉGIONALES STRATÉGIQUES - STRATÉGIE D'ACTION FÉDÉRALE POUR LE GRAND MONTRÉAL.
Subject Matter: Prospective: - FAIRE DES REPRÉSENTATIONS AUPRÈS DE DIFFÉRENTS TITULAIRES DE CHARGES PUBLIQUES POUR PERMETTRE AUX ENTREPRISES ET AUX VILLES COMME MONTRÉAL DE BÉNÉFICIER DE MESURES DE SOUTIEN À l'INNOVATION, DE MESURES LIÉES AUX INFRASTRUCTURES, AU TRANSPORT EN COMMUN. - NÉGOCIATIONS ET SUIVIS EN VUE DU RENOUVELLEMENT DE L'ENTENTE DE FINANCEMENT WORLD TRADE CENTRE AVEC L'AGENCE DE DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE DU CANADA POUR LES RÉGIONS DU QUÉBEC (DEC)
 

Details Regarding the Identified Subject Matter

Categories Description
Grant, Contribution or Other Financial Benefit NÉGOCIATIONS ET SUIVIS EN VUE DE RENOUVELER L'ENTENTE DE FINANCEMENT GÉNÉRALE POUR LE WORLD TRADE CENTRE MONTRÉAL.
Policy or Program, Legislative Proposal, Regulation, Bill or Resolution ORIENTATION DU GOUVERNEMENT EN MATIÈRE DE SOUTIEN À L'INNOVATION, D'INFRASTRUCTURES, DE TRANSPORT EN COMMUN.
Grant, Contribution or Other Financial Benefit RENOUVELLEMENT DE L'ENTENTE TABLEAU DE BORD. NO PROJET : IRS (SAFGM) : 400017161




Date Modified: