Registry of Lobbyists

Registration - In-house Organization

Board of Trade of Metropolitan Montréal / Chambre de commerce du Montréal métropolitain / Michel Leblanc, Président et chef de la direction

Registration Information

In-house Organization name: Board of Trade of Metropolitan Montréal / Chambre de commerce du Montréal métropolitain
Responsible Officer Name: Michel Leblanc, Président et chef de la direction 
Responsible Officer Change History
Initial registration start date: 2005-02-03
Registration status: Active
Registration Number: 727216-341

Associated Communications

Total Number of Communication Reports: 2

Monthly communication reports in the last 6 months: 0

Version 1 of 34 (2005-02-03 to 2005-10-04)

Version 1 of 34 (2005-02-03 to 2005-10-04) was submitted prior to the Lobbying Act coming into force on July 2, 2008. Due to different information requirements at that time, the registration is presented in the following format.

A. Organization Information

Organization: Board of Trade of Metropolitan Montréal / Chambre de commerce du Montréal métropolitain
380, RUE ST-ANTOINE OUEST, BUREAU 6000
MONTRÉAL, QC  H2Y 3X7
Canada
Telephone number: 514-871-4000
Fax number: 8711255  
Responsible officer name and position during the period of this registration: ISABELLE HUDON, PRÉSIDENTE ET CHEF DE LA DIRECTION  
 
Description of the organization's activities: LA CHAMBRE DE COMMERCE DU MONTRÉAL MÉTROPOLITAIN EST LA VOIX DU MILIEU DES AFFAIRES ET DE LA COMMUNAUTÉ EN MATIÈRE DE CROISSANCE ET DE RÉUSSITE ÉCONOMIQUE. ELLE AGIT COMME RASSEMBLEUR ET CATALYSEUR DES FORCES VIVES DE L'ÉCONOMIE MÉTROPOLITAINE. ELLE S'ENGAGE DANS LES SECTEURS CLÉS DU DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE. DANS CET ESPRIT, LA CHAMBRE FAVORISE LE DÉVELOPPEMENT D'UN MEMBERSHIP REPRÉSNTATIF, FORT, FIER ET ENGAGÉ. ELLE OFFRE DES SERVICES ADAPTÉS AUX BESOINS DE SES MEMBRES. ELLE PRONE UNE PHILOSOPHIE D'ACTION AXÉE SUR LA CRÉDIBILITÉ, LA PROACTIVITÉ ET L'IMPACT.
Organization's membership or classes of membership: ENVIRON 7 000 MEMBRES, SE RÉPARTISSANT EN : 6000 DÉLÉGUÉS CORPORATIFS ET 1 000 INDIVIDUELS.LE CONSEIL D'ADMINISTRATION EST COMPOSÉ DE 25 MEMBRES SE RÉPARTISSANT AINSI :(1) PRÉSIDENT DU CONSEIL(1) PRÉSIDENT DU CONSEIL SORTANT(1) PRÉSIDENT ET CHEF DE LA DIRECTION(1) PREMIER VICE-PRÉSIDENT DU CONSEIL(3) VICE-PRÉSIDENT(E)S DU CONSEIL(1) TRÉSORIER
 
Was the organization funded in whole or in part by any domestic or foreign government institution in the last completed financial year? Yes
End date of the organization's last completed financial year: 2004-06-30
 
List of Government Funding
Government Institution Funding Received in Last Financial Year
AGENCE DE DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE DU CANADA POUR LES RÉGIONS DU QUÉBEC (DEC) $546,000.00
AGENCE DE DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE DU CANADA POUR LES RÉGIONS DU QUÉBEC (DEC) $147,970.00
MINISTÈRE DES AFFAIRES MUNICIPALES, DU SPORT ET DU LOISIR $30,600.00
VILLE DE MONTRÉAL $60,000.00
MINISTÈRE DU DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE ET RÉGIONAL ET DE LA RECHERCHE $38,250.00

B. Lobbyists Employed by the Organization

Name: ISABELLE HUDON
Position title: PRÉSIDENTE ET CHEF DE LA DIRECTION INTÉRIMAIRE
Public offices held: Yes
 

C. Lobbying Activity Information

Federal departments or organizations which have been or will be communicated with during the course of the undertaking: , AGENCE DE DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE DU CANADA POUR LES RÉGIONS DU QUÉBEC (DEC), Finance Canada (FIN), Foreign Affairs and International Trade Canada (DFAITC), Industry Canada, Infrastructure Canada (INFC), INFRASTRUTURE ET COLLECTIVITÉS, Prime Minister's Office (PMO), Privy Council Office (PCO), SOCIÉTÉ DU VIEUX-PORT DE MONTRÉAL, Transport Canada (TC)
Communication techniques that have been used or are expected to be used in the course of the undertaking:
Grass-roots communication, Informal communications, Meetings, Presentations, Telephone calls, Written communications, whether in hard copy or electronic format
 
Subject Matter: Areas of Concern: Arts and Culture, Education, Financial Institutions, Government Procurement, Health, Industry, Infrastructure, Internal Trade, International Relations, International Trade, Labour, Regional Development, Science and Technology, Small Business, Taxation and Finance, Tourism, Transportation
 
Subject Matter: Retrospective: - NÉGOCIATION D'UN PLAN D'AFFAIRES VISANT LA MISE SUR PIED D'UN CENTRE D'EXPERTISE IPC (INNOVATION, PRODUCTIVITÉ ET COMPÉTITIVITÉ. - PARTICIPATION À UN GROUPE DE TRAVAIL TRIPARTITE (INCLUANT DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE CANADA) VISANT LA MISE SUR PIED D'UN ORGANISME MÉTROPOLITAIN DÉDIÉ À L'INNOVATION. - REPRÉSENTATATION AUPRÈS DE CERTAINS MINISTRES SUR L'IMPORTANCE DE DONNER LES MOYENS FINANCIERS AUX GRANDES VILLES COMME MONTRÉAL POUR QU'ELLES RÉPONDENT À LEURS BESOINS D'INFRASTRUCTURES (VIEUX-PORT DE MONTRÉAL NOTAMMENT), DE TRANSPORT EN COMMUN, D'HABITATION, DE SANTÉ ET DE SOUTIEN À L'INNOVATION (PAR LE BIAIS DE LETTRES TRANSMISES À LA SUITE, NOTAMMENT, DE LA COMPOSITION DU CABINET DE M. PAUL MARTIN EN JUIN 2004).
Subject Matter: Prospective: - TRANSMISSION DE LA SOUMISSION PRÉ-BUDGÉTAIRE 2005 DE LA CHAMBRE À DIFFÉRENTS MINISTRES EN PRÉVISION DU DÉPÔT DU BUDGET FÉDÉRAL. - NÉGOCIATION EN VUE DU RENOUVELLEMENT DE L'ENTENTE AVEC L'AGENCE DE DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE DU CANADA POUR LES RÉGIONS DU QUÉBEC (DEC). - NÉGOCIATION D'UN PLAN D'AFFAIRES VISANT LA MISE SUR PIED D'UN CENTRE D'EXPERTISE IPC (INNOVATION, PRODUCTIVITÉ ET COMPÉTITVITÉ. - PARTICIPATION À UN GROUPE DE TRAVAIL TRIPARTITE (INCLUANT DÉVELOPPEMENT ÉCONOMIQUE CANADA) VISANT LA MISE SUR PIED D'UN ORGANISME MÉTROPOLITAIN DÉDIÉ À L'INNOVATION. - REPRÉSENTATATION AUPRÈS DE CERTAINS MINISTRES SUR L'IMPORTANCE DE DONNER LES MOYENS FINANCIERS AUX GRANDES VILLES COMME MONTRÉAL POUR QU'ELLES RÉPONDENT À LEURS BESOINS D'INFRASTRUCTURES, DE TRANSPORT EN COMMUN, D'HABITATION, DE SANTÉ ET DE SOUTIEN À L'INNOVATION.




Date Modified: