Registry of Lobbyists

Registration - In-house Organization

ASSOCIATION DES SERVICES DE RÉHABILITATION SOCIALE DU QUÉBEC (ASRSQ) / JOHANNE VALLEE, DIRECTRICE GÉNÉRALE

Registration Information

In-house Organization name: ASSOCIATION DES SERVICES DE RÉHABILITATION SOCIALE DU QUÉBEC (ASRSQ)
Previous in-house organization names
Responsible Officer Name: JOHANNE VALLEE, DIRECTRICE GÉNÉRALE 
Initial registration start date: 1996-03-31
Registration status: Inactive
Registration Number: 778292-4582

Version 11 of 14 (2002-11-19 to 2003-06-11)

Version 11 of 14 (2002-11-19 to 2003-06-11) was submitted prior to the Lobbying Act coming into force on July 2, 2008. Due to different information requirements at that time, the registration is presented in the following format.

A. Organization Information

Organization: ASSOCIATION DES SERVICES DE RÉHABILITATION SOCIALE DU QUÉBEC (ASRSQ)
2000 BOUL. ST-JOSEPH EST 2E ÉTAGE
MONTREAL, QC  H2H 1E4
Canada
Telephone number: 514-521-3733
Fax number: 514-521-3753  
Responsible officer name and position during the period of this registration: JOHANNE VALLEE, DIRECTRICE GÉNÉRALE  
 
Description of the organization's activities: L'ASSOCIATION EST UNE ORGANISATION DE CHARITÉ DONT LA MISSION CONSISTE A ENCOURAGER ET SUPPORTER LA PARTICIATION DES CITOYENS ET DES GROUPES COMMUNAUTIRES DANS L'ADMINISTRATION DE LA JUSTICE PÉNALE ET LA RÉINSERTION SOCIALE DES CONTREVENANTS ADULTES. L'ORGANISATION ASSURE LA LIAISON ENTRE SES MEMBRES ET LE GOUVERNEMENT PARICULIÈREMENT LE MINISTÈRE DU SOLLICITEUR GÉNÉRAL DU CANADA ET À L'OCCASION AVEC MINSITÈRE DE LA JUSTICE. L'ASSOCIATION ASSURE LA CIRCULATION DE L'INFORMATION. ELLE SOUMET PARFOIS DES MÉMOIRES. EN DE RARE OCCASION ELLE PEUT RECOURIR À DES CAMPAGNES DE LOBBYING POPULAIRE. L'ASRSQ APPUIE SES MEMBRES DANS LA PRESTATION DES SERVICES ET LE DÉVELOPPEMENT DE PROGRAMMES COMMUNAUTAIRES.
Organization's membership or classes of membership: L'ASSOCIATION EST COMPOSÉ DE 47 RESSOURCES COMMUNAUTAIRES QUI DÉLÈGUENT 3 REPRÉSENTANTS, LESQUELS FORMENT L'ASSEMBLÉE DES MEMBRES. PARMI CES REPRÉSENTANTS , 9 FORMENT LE CONSEIL D'ADMINISTRATION. AU MINIMUM, ON DOIT RETROUVER AU CONSEIL 3 CITOYENS BÉNÉVOLES, 3 REPRÉSENTANTS DE MONTRÉAL ET 3 AUTRES DES RÉGIONS. EN PLUS DE CES MEMBRES, ON RETROUVE LES MEMBRES ASSOCIÉS. CEUX-CI SONT EN GÉNÉRAL, DES REGROUPEMENTS. ILS N'ONT AUCUN POUVOIR. LES MEMBRS OFFRENT DES SERVICES DIRECTS AUX CONTREVENANTS, ET ILS ONT DES CONTRATS DE SERVICES AVEC LE GOUVERNEMENT.
 
Was the organization funded in whole or in part by any domestic or foreign government institution in the last completed financial year? Yes
End date of the organization's last completed financial year: 2002-03-31
 
List of Government Funding
Government Institution Funding Received in Last Financial Year
MINISTÈRE DU SOLLICITEUR GÉNÉRAL DU CANADA $108,707.00

B. Lobbyists Employed by the Organization

Name: JOHANNE VALLÉE
Position title: DIRECTRICE GÉNÉRALE
Public offices held: N/A. Disclosure of this information was not a requirement prior to June 20, 2005.
 

C. Lobbying Activity Information

Federal departments or organizations which have been or will be communicated with during the course of the undertaking: Correctional Service of Canada (CSC), Solicitor General Canada (SGC)
Communication techniques that have been used or are expected to be used in the course of the undertaking:
Informal communications, Meetings, Presentations, Telephone calls, Written communications, whether in hard copy or electronic format
 
Subject Matter: Areas of Concern: Justice and Law Enforcement
 
Subject Matter: Retrospective: L'ASSOCIATION EST INTERVENUE SUR LES PROGRAMMES DE LIBÉRATIONS EN VERTU DE LA LOI 20 SUR LES AFFAIRES CORRECTIONNELLES ET LA MISE EN LIBERTÉ SOUS CONDITION. DE PLUS, L'ASRSQ A ENTREPRIS DES NÉGOCIATIONS SUR LE FINANCEMENT DES CNETRES RÉSIDENTIELS COMMUNAUTAIRES (CRC). L'ASSOCIATION A DÉPOSÉ AUX DÉPUTÉS DES AVIS SUR LE PROJET DE CRÉATION D'UN REGISTRE NATIONAL DES DÉLINQUANTS SEXUELS.
Subject Matter: Prospective: L'ASRSQ ORGANISERA DES SÉANCES PUBLIQUES SUR LE BÉNÉVOLAT DANS LE SECTEUR DE LA JUSTICE PÉNALE; FAVORISERA DES ACTIVITÉS DE COMMUNICATION AVEC LES MÉDIAS; POURSUIVRA SON PROGRAMME DE FORMATINO DES INTERVENANTS; ASSURERA LA LIAISON ENTRE SON RÉSEAU ET LES REPRÉSENTANTS DU MINISTÈRE DU SOLLICITEUR GÉNÉRAL DU CANADA. ENCOURAGE LE SOLLICITEUR GÉNÉRAL DU CANADA À ADOPTER UNE POLITIQUE DE RECONNAISSANCE DE LA CONTRIBUTION DES ORGANISMES COMMUNAUTAIRES.




Date Modified: