Subject matters | Details | Categories |
---|---|---|
Energy, Environment, Fisheries
|
Amélioration des délais d'approbation de projets hydroélectriques.
|
Legislative Proposal, Bill or Resolution, Policies or Program, Regulation
|
Aboriginal Affairs, Energy, Regional Development
|
Développement pour les réseaux autonomes
|
Grant, Contribution or Other Financial Benefit, Policies or Program
|
Climate, Energy, Environment
|
Influencer la politique canadienne sur les changements climatiques, relativement aux quotas d'émission de gaz à effet de serre.
|
Regulation, Policies or Program, Legislative Proposal, Bill or Resolution
|
Animal Welfare, Climate, Energy, Environment
|
L'examen prévu de la Loi canadienne sur l'évaluation environnementale et de la Loi sur les espèces en péril.
|
Legislative Proposal, Bill or Resolution
|
Economic Development, Employment and Training, Regional Development
|
Loi sur l'emploi, la croissance et la prospérité durable
|
Legislative Proposal, Bill or Resolution
|
Hydro-Québec produit, transporte et distribue de l'électricité. Elle exploite des énergies renouvelables, plus particulièrement l'hydroélectricité. Ses activités de transport et de distribution l'électricité sont réglementées par la Régie de l'énergie du Québec. Pour répondre à la croissance de la demande, elle poursuit le développement de la filière hydroélectrique, à laquelle s'ajoute, en complément, l'énergie éolienne. Hydro-Québec fait aussi de la recherche dans les domaines reliés à l'énergie et s'intéresse activement à l'efficacité énergétique. En outre, elle développe des technologies issues de ses recherches afin d'améliorer sa performance.
Michael Sabia, Président-directeur général
End date of the last completed financial year: 2023-12-31
Government Institution | Funding Received in Last Financial Year | Funding Expected in Current Financial Year |
---|---|---|
Ministère de l'Économie, de l'innovation et de l'énergie (Québec) | $12,612,720.00 | Yes |
Ministère du transport (Québec) | $413,927.40 | Yes |
Natural Resources Canada (NRCan) | $3,186,250.37 | Yes |
Address:
75 boul. René-Lévesque ouest, 20e étage
Montréal, QC H2Z 1A4
Canada
Telephone number:
514-289-2439
Hydro-Quebec / Hydro-Québec is not a subsidiary of any other parent companies.
Hydro-Quebec / Hydro-Québec does not have any subsidiaries that could have a direct interest in the outcome of the undertaking
This is the responsible officer name as provided in the most recent registration for the corporation or organization.
Name | From | To |
---|---|---|
Hydro-Quebec/Hydro-Québec | 2024-04-17 | current |
Hydro-Quebec/Hydro-Québec | 2010-01-06 | 2024-04-17 |
Responsible Officer Name | From (YYYY-MM-DD) | To (YYYY-MM-DD) |
---|---|---|
Michael Sabia | 2023-08-01 | Current |
Jean-Hugues Lafleur | 2023-06-22 | 2023-08-01 |
Pierre Despars | 2023-04-11 | 2023-06-22 |
Sophie Brochu | 2020-04-01 | 2023-04-11 |
Jean-Hugues Lafleur | 2020-03-12 | 2020-04-01 |
Éric Martel | 2015-08-24 | 2020-03-12 |
Lise Croteau | 2015-05-04 | 2015-08-24 |
THIERRY VANDAL | 2005-08-23 | 2015-05-04 |
Registrants are required to submit a monthly communication report for each oral and arranged communication with a designated public office holder. The name of the most senior paid officer (i.e. the registrant) will appear on all in-house monthly communication reports, whether or not he/she participated in the communication.
Note: Monthly Communication Reports are due on the 15th day of each month for communications that took place in the previous month.
Results below are sorted by posted date, beginning with the most recent.
Registrants are required to submit a monthly communication report for each oral and arranged communication with a designated public office holder. The name of the most senior paid officer (i.e. the registrant) will appear on all in-house monthly communication reports, whether or not he/she participated in the communication.
Note: Monthly Communication Reports are due on the 15th day of each month for communications that took place in the previous month.
Results below are sorted by posted date, beginning with the most recent.
Position | Period Held | Last Date Designated Public Office Held |
---|---|---|
Chef du Cabinet
Chambre des Communes, bureau de l'honorable Joe Clark, Parti progressiste-conservateur |
December 2001 to June 2003 | Not a designated office |
Adjoint parlementaire
Chambre des communes, bureau d'André Bachand , député |
July 2001 to December 2001 | Not a designated office |
Assistant de recherche
Chambre des communes, bureau de l'honorable Jean J. Charest, chef du Parti progressiste-conservateur |
August 1997 to April 1998 | Not a designated office |
Assistant de recherche
Sénat du Canada, Bureau de recherche du caucus progressiste-conservateur du Sénat |
July 1995 to August 1995 | Not a designated office |
Position | Period Held | Last Date Designated Public Office Held |
---|---|---|
Sous-ministre
ministère des Finances, Bureau du sous-ministre |
December 2020 to June 2023 | June 6, 2023 |
Directeur général
ministère des Finances, Politiques fiscales |
January 1990 to December 1993 | Not a designated office |
Secrétaire
Conseil privé, Cabinet du conseil privé |
April 1983 to December 1989 | Not a designated office |
Position | Period Held | Last Date Designated Public Office Held |
---|---|---|
Vice-consul et délégué commercial
Affaires étrangères et commerce international, Consulat général du Canada à Boston |
August 1996 to July 1999 | Not a designated office |
Position | Period Held | Last Date Designated Public Office Held |
---|---|---|
Chef du Cabinet
Chambre des Communes, bureau de l'honorable Joe Clark, Parti progressiste-conservateur |
December 2001 to June 2003 | Not a designated office |
Adjoint parlementaire
Chambre des communes, bureau d'André Bachand , député |
July 2001 to December 2001 | Not a designated office |
Assistant de recherche
Chambre des communes, bureau de l'honorable Jean J. Charest, chef du Parti progressiste-conservateur |
August 1997 to April 1998 | Not a designated office |
Assistant de recherche
Sénat du Canada, Bureau de recherche du caucus progressiste-conservateur du Sénat |
July 1995 to August 1995 | Not a designated office |
Position | Period Held | Last Date Designated Public Office Held |
---|---|---|
économiste
Commission du droit d'auteur, Non disponible |
2007 to March 2009 | Not a designated office |
économiste
Santé Canada, Non disponible |
2005 to 2007 | Not a designated office |
Position | Period Held | Last Date Designated Public Office Held |
---|---|---|
conseiller
Conseil économique du Canada, Groupe de recherche en finance internationale |
April 1987 to August 1989 | Not a designated office |
Position | Period Held | Last Date Designated Public Office Held |
---|---|---|
Agente de politiques et des programmes
Agence Parc Canada, Direction des programmes et des relations gouvernementales |
2006 to 2007 | Not a designated office |
Stagiaire en droit
Ministère de la défense nationale, services juridiques du comité des grieffe des Forces canadiennes |
2005 to 2006 | Not a designated office |
Agente de programme
Ministère des travaux publics et services gouvernementaux, Élaboration des programmes et des politiques et du renouvellement |
2005 to 2005 | Not a designated office |
Agente politique
Ministère des Affaires étrangères et du commerce international, Direction des règlements et des obstacles techniques au commerce |
2004 to 2005 | Not a designated office |