Le Registre des lobbyistes

Enregistrement - Lobbyistes salariés d'organisations

Association Canadienne de Governance de Police / Canadian Association of Police Governance / Stephen Reid, Executive Director

Données d'enregistrement

Nom de l'organisation : Association Canadienne de Governance de Police / Canadian Association of Police Governance
Noms d'organisations précédents
Nom de l'agent responsable : Stephen Reid, Executive Director 
Historique des changements d'agents responsables
Date de début de l'enregistrement initial : 2006-02-21
État de l'enregistrement : Actif
Numéro de l'enregistrement : 956598-6269

Communications associées

Nombre total de rapports de communication : 20

Rapports mensuels de communications au cours des 6 derniers mois : 0

Version 5 de 39 (2008-01-21 à 2008-08-08)

Version 5 de 39 (2008-01-21 à 2008-08-08) a été soumis avant l'entrée en vigueur de la Loi sur le lobbying, le 2 juillet 2008. En raison d'exigences de renseignements différents à ce moment-là, l'enregistrement est présenté sous le format suivant.

A. Renseignements sur l'organisation

Organisation : Canadian Association of Police Boards
110 Laurier Avenue W.
Ottawa, ON  K1P 1J1
Canada
Numéro de téléphone : 819-682-1440
Numéro de fax : 819-682-4569  
Nom et poste de l'agent responsable pendant la période de cet enregistrement : Jennifer Malloy, Executive Director  
 
Description des activités de l'organisation : The CAPB is the national organization representing police boards and commissions charged with mandate of promoting best practices in police governance. It holds an annual conference, provides information bulletins and a quarterly newsletter, and presents issues to federal officials on behalf of its membership.
Membres ou types de membres de l'organisation. : The CAPB has two classes of membership, regular membership that is open to municipal boards/commissions, provincial and federal government branches responsible for policing, educational institutions delivering law enforcement curriculum and associate membership open to RCMP or other local advisory or community consultative committees.
 
L'organisation a-t-elle été financée en tout ou en partie par une institution gouvernementale domestique ou étrangère au cours du dernier exercice financier complet? Oui
Date de la fin du dernier exercice financier complet de l'organisation : 2007-12-31
 
Liste du financement public
Institution gouvernementale Financement reçu au cours du dernier exercice financier
Public Safety Project Funding 100 000,00 $

B. Lobbyistes employés dans l'organisation

Nom : Jennifer Malloy
Titre du poste : Executive Director
Charges publiques occupées : Non
 

C. Renseignements sur les activités de lobbying

Institutions fédérales qui ont été ou seront consultées au cours de l'engagement. : Cabinet du Premier ministre (CPM), Commissaire à l'information et à la protection de la vie privée (CIPVP), Députés de la Chambre des communes, Gendarmerie royale du Canada (GRC), Industrie Canada, Justice Canada (JC), Policy and Law Enforcement Directorate, Aboriginal Policy Unit,, Ressources humaines et Développement social Canada (RHDSC), Santé Canada (SC), Sécurité publique et Protection civile Canada (SPPCC), Sénat du Canada, Service correctionnel du Canada (SCC), Solliciteur général Canada (SGC)
Techniques de communication déjà utilisées ou qui seront utilisées au cours de l'engagement :
Appel au grand public, Appels téléphoniques, Communications informelles, Communications écrites, en format papier ou électronique, Présentations, Réunions
 
Objet : Sujets de préoccupation : Justice et application des lois
 
Objets poursuivis : Renseignements rétrospectifs : Held five board of directors meetings via teleconference and one meeting in Calgary. Worked on successful proposal to the Minister of Public Safety. Met with officials from Department of Public Safety and Prime Ministers Office. Held Annual General Meeting and Annual Conference in Calgary, Alberta. Issued several bulletins and 2 quarterly newsletters to members. Held meeting with Assistant Deputy Minister, Policing Law Enforcement Interoperability Branch.
Objets poursuivis : Renseignements prospectifs : Minister of Public Safety addressed CAPB delegates at 2007 Conference. Resolutions passed by members at 2007 Conference sent to Minister of Public Safety, Minister of Justice and Industry Minister for comments. Issues brought forward in next six months: National Drug Strategy and Drug Treatment Courts, Funding for 2500 new police officers, Lawful access, funding for studies related to internet crime; funding for a national police governance resource project; Set up meetings with Minister of Public Safety and senior staff, Minister of Justice and senior staff and Industry Minister and senior staff to discuss resolutions. Communicate with membership progression of meetings through website, newsletters and meetings; hold regular monthly board of director meetings.
 

Détails sur l'objet indiqué

Catégories Description
Politique ou programme Annual General Meeting in Calgary, Minister of Public Safety and Minister of Justice invited to address CAPB Delegates.
Projet de loi ou résolution Bill C 24 Act to Amend Criminal Code and Firearms Act
Projet de loi ou résolution Bill C 25 An Act to Amend the Youth Criminal Justice Act
Projet de loi ou résolution Bill C 26 An Act to amend the Controlled Drugs and Substances Act
Projet de loi ou résolution Bill C 27 An Act to amend Criminal Code - Identity Theft
Projet de loi ou résolution Bill C-2 Tackling Violent Crime Act
Subvention, Contribution ou autre avantage financier Federal government support for CAPB 2007 Annual Conference. Federal government support to undertake a comprehensive gap analysis study of current efforts to fight Cyber Crime in Canada.
Subvention, Contribution ou autre avantage financier Federal government support for feasibility study to explore the creation of a centre that will connect law enforcement officials from around the world through its mandate of ending cyber crime.
Subvention, Contribution ou autre avantage financier Federal government support to fund the creation of a much-needed resource for all those involved in police oversight in Canada - a central source of information, knowledge, standards, best practice and models to build and sustain effective police governance at all levels of government.




Date de la dernière version :